Technologie Petronas napędzają rozwój warsztatów samochodowych
Warsztaty samochodowe to obszar generujący znaczną część obrotów rynku motoryzacyjnego, który odpowiada za 3,5% całkowitej wartości wytwarzanej przez polską gospodarkę, czyli 58,2 mld zł.
Od 1990 roku liczba pojazdów osobowych zarejestrowanych w Polsce wzrosła pięciokrotnie, osiągając wynik ponad 22 mln. W większości są to samochody używane, ze średnim wiekiem na poziomie 17 lat. Warsztaty są więc niezwykle potrzebnym elementem rynku i nie bez powodu w Polsce działa ich około 22 000. Liczba ta wskazuje na jeszcze jedną ważną kwestię – rynek warsztatów jest konkurencyjny, a klienci coraz częściej chcą mieć pewność, że naprawiają bądź serwisują auta w miejscu, które oferuje wysoką jakość usług w najlepszej cenie.
Właściciele niezależnych warsztatów stoją przed codziennymi wyzwaniami, muszą podążać nie tylko za nowymi technologiami, ale przede wszystkim oferować wysokiej jakości usługi i produkty oraz niezawodny serwis. Samo naprawienie auta przestaje wystarczać, klient zaczyna zwracać uwagę na standardy obsługi, produkty używane przez mechaników czy zastosowanie oryginalnych materiałów. Jeśli warsztat spełni jego potrzeby, z dużym prawdopodobieństwem nie tylko do niego wróci, ale będzie również polecał to miejsce swoim zmotoryzowanym znajomym.
Jak stać się warsztatem, do którego wracają zadowoleni klienci? Może w tym pomóc Petronas, który uruchomił specjalny program oferujący wsparcie handlowe i marketingowe warsztatom niezależnym. Zapraszając je do współpracy, proponuje konkretne działania, dzięki którym przedsiębiorcy mają możliwość wprowadzenia najwyższych standardów obsługi bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Już sama przynależność do rozpoznawalnej sieci, jaką tworzy producent olejów silnikowych, gwarantuje przyciągnięcie nowej grupy klientów.
Na co jeszcze mogą liczyć warsztaty? W ramach współpracy, otrzymują oznakowanie zewnętrzne, co bezpośrednio wpływa na lepszą widoczność miejsca, banery produktowe i szeroką gamę materiałów promocyjnych. Partner programu może również – podczas szkoleń technicznych i handlowych – zdobyć aktualną wiedzę na temat rynku, na którym funkcjonuje, czy otrzymać narzędzia do zarządzania relacjami (CRM), ułatwiające pozyskiwanie nowych czy wzmocnienie lojalności obecnych klientów. Co więcej, partnerzy działający z Petronasem zyskują dostęp do korzystnej oferty wysoko zaawansowanych technologicznie produktów firmy oraz specjalnych promocji, stając się automatycznie częścią sieci sprzedaży, intensywnie promowaną w portalach motoryzacyjnych.
Petronas chce budować wspólną przyszłość sieci warsztatów w oparciu o nowe technologie, najwyższą jakość, niezawodność i zaufanie klientów, przyczyniając się w ten sposób do sukcesu swoich partnerów. Sama współpraca z warsztatami jest częścią globalnej inicjatywy firmy, mającej na celu wsparcie partnerskich placówek i pomoc w codziennym prowadzeniu biznesu, a także budowanie rozpoznawalności pod szyldem Petronas, a w finale – dotarcie do nowych klientów.
Warto podkreślić, że technologia jest kluczowym aspektem działalności spółki, która w ciągu trzech ostatnich lat niemal czterokrotnie zwiększyła wydatki na badania i rozwój. Otworzyła najnowocześniejsze na świecie centrum badawczo-rozwojowe w Turynie, inwestując w nie ponad 60 milionów dolarów. Wszystko po to, aby wzmocnić swoją pozycję i sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom rynku motoryzacyjnego.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zaoferować polskim warsztatom niezależnym program wspierający ich rozwój – podkreśla Adam Bober, head of market Petronas na rynku polskim. – Już teraz, poprzez wprowadzenie zmian w systemie dystrybucji, zapewniamy naszym partnerom lepszą dostępność produktów marki Petronas. Zdajemy sobie sprawę z wyzwań stojących przed warsztatami, dlatego zależy nam na tym, aby je wspierać w codziennej pracy. W dobie wysokiej konkurencji inwestycje w rozwój i podniesienie jakości obsługi klienta są konieczne. Doskonale to rozumiemy, więc ciągle poszukujemy rozwiązań, które będą w znaczący sposób podnosić atrakcyjność warsztatów współpracujących z Petronas dla klientów poszukujących profesjonalnego serwisu za rozsądną cenę.
Petronas oferuje szeroki wybór olejów silnikowych najwyższej jakości, które są dostępne w autoryzowanych punktach dystrybucyjnych. Każdy warsztat samochodowy znajdzie w ofercie firmy dopasowany do pojazdu produkt, wytwarzany w unikalnej formule CoolTech, jaki sprawdzi się zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesel. Te najbardziej popularne – oleje marki Syntium – to produkty, które dzięki obniżeniu temperatury pracy silnika zapewnią nie tylko jego wyjątkową ochronę przed zużyciem, ale także wpłyną na zmniejszenie zużycia samego paliwa w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach. Co więcej, oleje Syntium usprawniają rozruch na zimno i są optymalnym rozwiązaniem zarówno dla samochodów sportowych o wysokiej mocy, jak i miejskich pojazdów. To zatem idealne produkty dla klientów, którzy szukają propozycji z najwyższej półki.
Wysoką jakość olejów Syntium z pewnością potwierdzą mechanicy i inżynierowie na co dzień pracujący przy F1. To właśnie oleje marki Petronas napędzają drużynę Mercedes-AMG Petronas Motorsport, która ma na swoim koncie wiele zwycięstw w Formule 1. Nie bez powodu rekomendacji marce udziela sam Lewis Hamilton, mistrz świata F1. Udział w wyścigach samochodowych ma jeszcze jedną zaletę. Doświadczenia i sukcesy w sporcie motorowym pozwoliły marce Petronas zrozumieć funkcjonowanie silników w ekstremalnych warunkach i wykorzystać tę wiedzę w celu stworzenia produktu o najlepszych możliwych parametrach i właściwościach.
Petronas to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm produkujących środki smarne. Znajduje się w pierwszej dziesiątce światowych producentów, z aspiracjami stania się w najbliższym czasie jedną z pięciu największych firm olejowych globu. Petronas stawia na najnowocześniejsze rozwiązania w technologii produkcji środków smarnych, zatrudniając utalentowanych inżynierów w kilkudziesięciu krajach na świecie.
Komentarze (0)