Firma Shell we współpracy z operatorem sieci ładowania samochodów elektrycznych Ionity otworzyła we Francji pierwszą stację ładowania wysokiej mocy. Nowy punkt pomoże europejskim użytkownikom samochodów elektrycznych w pokonywaniu dłuższych dystansów.
Ładowanie pojazdów nowej generacji przy użyciu ładowarek o wysokiej mocy trwa do 10 minut, czyli nawet trzy razy krócej niż w pozostałych punktach dostępnych dla kierowców.
Ionity to spółka joint venture należąca do BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company oraz Volkswagen Group z Audi i Porsche, powołana w celu utworzenia sieci punktów ładowania samochodów elektrycznych o mocy 350 kW przy głównych drogach Europy.
– Kierowcy samochodów elektrycznych powinni pokonywać dalekie dystanse łatwo, mając poczucie bezpieczeństwa – powiedział David Bunch, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej Shell w Europie. – Zgadzamy się, że dogodnie rozplanowana sieć niezawodnych i wydajnych ładowarek to niezbędny warunek znacznego zwiększenia się liczby samochodów elektrycznych na drogach, dlatego zostaliśmy jednym z głównych partnerów Ionity.
Instalacja ładowarek o wysokiej mocy na 80 stacjach w Europie wpisuje się w dążenie Shell do rozszerzania asortymentu rozwiązań dostarczających czystszą energię. Ładowarki te uzupełniają ofertę NewMotion, jednego z największych w Europie operatorów stacji ładowania przejętego przez Shell, a także szybkich ładowarek Shell Recharge, które znajdują się na stacjach paliw Shell w Wielkiej Brytanii, Holandii i Chinach. Punkty ładowania samochodów elektrycznych oferuje obecnie około 170 stacji Shell na świecie.
– W listopadzie zeszłego roku Shell i Ionity ogłosiły wspólny cel: chcemy umożliwiać dalekie podróże samochodami elektrycznymi po Europie, zapewniając kierowcom niezawodną infrastrukturę do szybkiego ładowania – powiedział dr Michael Hajesch, dyrektor generalny Ionity.
Pierwsze stacje Ionity, oddane rok później do użytku we współpracy z Shell, stanowią ważny krok ku realizacji tego celu.
System Shell-Ionity oferuje zasilanie o mocy do 350 kW, dzięki czemu samochody o większej efektywności ładowania mogą szybciej uzupełniać zapasy energii. Jednocześnie z ładowarek tych mogą też korzystać standardowe samochody elektryczne dostępne już na rynku. Ładowarki są zgodne ze standardem Combined Charging System (CCS) wymaganym przez większość samochodów elektrycznych w Europie i Ameryce Północnej.
Shell zadeklarował partnerstwo z Ionity w Polsce, Belgii, Czechach, Francji, Holandii, na Słowacji, w Słowenii, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. Firma planuje zainstalować średnio po sześć punktów ładowania pod marką Ionity-Shell na 80 stacjach obsługi Shell w krajach objętych projektem.
Komentarze (0)