Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

Artykuł sponsorowany

miesiąc temu  21.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Poproś klienta o opinię – dlaczego warto zadbać o gwiazdki w Google?

Każda firma jest warta dokładnie tyle, ile jej reputacja. Dlatego o opinię samochodowego serwisu trzeba dbać, zwłaszcza w internecie. Jak to najskuteczniej zrobić?

Jeśli firma działa na rynku konsumenckim, a tak jest z prawie każdym warsztatem samochodowym, musi zdobywać nowych klientów na wolnym rynku. Obecnie każde poszukiwanie niezbędnych usług kierowcy zaczynają od wyszukiwarki Google. W wynikach wyszukiwania są nie tylko linki do stron warsztatów, ale także do ich profili w Google Maps. Tam potencjalny klient może sprawdzić rodzaj działalności, zakres usług, adres i godziny otwarcia serwisu, ale przede wszystkim dowiedzieć się, co o nim myślą inni użytkownicy. Czy chcielibyście oddać swoje auto mechanikowi, którego warsztat ma złą opinię albo nie jest popularny? No właśnie. A tak działa zła opinia w Mapach Google. Dlatego warto zadbać o to, żeby mieć jak najwięcej pięciogwiazdkowych recenzji.

Jak zdobyć pięć gwiazdek w Google? Przede wszystkim trzeba mieć profil

Klienci mogą zostawiać oceny na różnych platformach społecznościowych, ale najważniejsza jest opinia w Mapach Google. Dzięki temu pojawia się w wynikach najpopularniejszej wyszukiwarki oraz przy korzystaniu z nawigacji Google Maps. Im więcej recenzji znajdzie się na profilu, tym opinia na temat usług serwisu jest bardziej miarodajna. Kilka lub kilkanaście pozytywnych wpisów wygląda podejrzanie i może wzbudzić nieufność, ale jeśli są ich setki, wiadomo, że muszą być autentyczne. Dlatego profil firmy w Google Maps to konieczność. Założenie go jest proste i darmowe. Wystarczy mieć konto Google. Specjalny przewodnik poprowadzi nas krok po kroku. Poprosi o umiejscowienie firmy na mapie, dodanie potrzebnych informacji i zdjęć. Potem trzeba tylko zweryfikować i opublikować nowy profil firmy. Od tej pory będzie widoczny na mapie oraz w wynikach wyszukiwania Google.

Klienci nie wystawią pozytywnej recenzji, jeśli ich do tego nie zachęcimy

W teorii uzyskanie pozytywnych opinii jest bardzo proste. Wystarczy oferować usługi wysokiej jakości i odpowiadać na potrzeby klientów. W praktyce to jednak bardziej skomplikowane. Ludzie nie przepadają za umieszczaniem pozytywnych recenzji w internecie, bo to dodatkowy wysiłek. Znacznie chętniej wystawiają opinię firmie, na której się zawiedli. Dlatego bezczynność w zarządzaniu kontem może skończyć się małą liczbą recenzji albo niekorzystnym stosunkiem opinii negatywnych do pozytywnych.

Klientów warto zachęcić do napisania recenzji w Google Maps. Bezpośrednia prośba o wystawienie pochlebnej opinii może być uznana za nieetyczne zachowanie. Dlatego znacznie lepiej zapytać klientów po wykonanej usłudze, czy są z niej zadowoleni. Czy poleciliby naszą firmę znajomym? Czy mają zamiar do nas wrócić? Nie trzeba tego robić osobiście. Jeśli mamy na to zgodę, można wysłać takie pytania SMS-em albo e-mailem. Jeśli dołączymy do nich link do profilu firmy w Mapach Google, jest duża szansa, że w ten sposób uzyskamy kolejne pozytywne recenzje.

- Zarządzanie reputacją w internecie jest bardzo ważne w każdym biznesie na rynku konsumenckim. Zachęcamy warsztaty zrzeszone w sieci Petronas by wykorzystywały konta firmowe w Google Maps. Warto pamiętać, że taki profil nie musi być perfekcyjny, ale samo rzetelne wypełnienie danych o godzinach otwarcia i świadczonych usługach, daje klientom poczucie bezpieczeństwa i zachęca do skorzystania z usług danego serwisu – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Manager PETRONAS w Polsce.

Zarządzenie profilem firmy w Google można zautomatyzować

Zarządzanie opiniami i profilami w mediach społecznościowych takich jak Google, może pochłonąć sporo czasu. Jeśli nie jesteśmy w stanie robić tego osobiście, taką usługę można zlecić na zewnątrz, wyspecjalizowanym firmom. W internecie jest mnóstwo ofert zarządzania profilami firmowymi w Google w sposób zautomatyzowany. Dzięki temu nie przegapimy negatywnej recenzji, bo od razu po jej opublikowaniu w internecie, zostaniemy o tym powiadomieni. Taka usługa wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, ale to inwestycja, która się zwróci. Dzięki temu będziemy w stanie zarządzać reputacją naszego serwisu samochodowego w profesjonalny i wiarygodny sposób.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony