Nacisk na projektowanie i opracowywanie olejów o coraz mniejszej lepkości zwiększa konieczność zastosowania dodatków w formulacjach, z czego inżynierowie w pełni zdają sobie sprawę. Ponieważ oleje mają coraz niższą lepkość, wzrasta zagrożenie kontaktu metal-metal, co oznacza, że należy opracować specjalne dodatki, które będą chronić silnik. W przypadku wyżej wymienionego oleju taką wzmacniającą olej technologią jest Fluid TITANIUM, która redukuje tarcie.
5. Ochrona przed awarią silnika o poważnych skutkach spowodowaną przez LSPI
LSPI (Low Speed Pre-Ignition, przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika) to zjawisko, które pojawiło się, gdy w poszukiwaniu większej wydajności i niższych emisji w silnikach benzynowych zaczęto stosować wyższe ciśnienie wzmacniające turbodoładowanie w połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zjawisko LSPI polega na tym, że mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się zbyt wcześnie, powodując nagły wzrost ciśnienia w cylindrach. Zjawisko ma bardzo negatywny wpływ na silnik i może skutkować jego zniszczeniem. Najbardziej narażone na uszkodzenia są: tłoki, świece zapłonowe, pierścienie, korbowody.
Na powstawanie LSPI może wpływać wiele czynników, a jednym z nich jest olej silnikowy. Zaawansowane technologicznie oleje ograniczają do minimum LSPI, jednocześnie zapewniając znakomite osiągi.
Jak dobrać najlepszy olej?
Obecnie opracowywane środki smarne są efektem wielogodzinnej pracy inżynierów dążących do stworzenia produktów, które pozwolą na ograniczenie negatywnych skutków eksploatacji silnika oraz pozwolą na osiągnięcie maksymalnych osiągów. Najlepsze, dostępne na rynku oleje można porównać do flagowych telefonów komórkowych, które daleko w tyle zostawiają produkty z niższej półki. Podobnie jak w ich przypadku – lepiej postawić na produkty oferujące najlepsze możliwe parametry i na sprawdzonych producentów, aby jak najmniej negatywnych czynników wpływało na naszą radość z jazdy.
Komentarze (0)