Od ponad 50 lat ELF aktywnie uczestniczy w sportach motorowych na całym świecie. W tym sezonie marka przyłączyła się do nowego projektu Dacia Duster ELF Cup, zaliczanego do Rajdowego Pucharu Polskich Samochodów Terenowych.
Zaangażowanie marki ELF - będącej dziś częścią koncernu energetycznego TOTAL - w sporty motorowe pomaga w testowaniu produktów w najbardziej ekstremalnych warunkach drogowych. Przez wiele lat zbierano doświadczenie m.in. w wyścigach Formuły 1 i World Series by Renault (którą w 2005 roku wygrał Robert Kubica), Rajdzie Dakar, a także prestiżowych zawodach motocyklowych World Superbike i MotoGP. W ich efekcie zwykli kierowcy mogą w swoich pojazdach używać produktów, których zalety użytkowe potwierdzają nie tylko próby laboratoryjne, ale też wysokie wyniki sportowe.
W równym stopniu ELF wspiera sport motorowy na szczeblu lokalnym. Najlepszym tego przykładem jest nowa seria rajdów terenowych Dacia Duster ELF Cup stworzona przez Renault Polska. Naturalnie i w tym przypadku wykorzystywana jest cała gama produktów ELF.
Olej silnikowy: ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 - ultranowoczesny, paliwooszczędny olej wykonany w technologii syntetycznej, przeznaczony do najnowszych silników wysokoprężnych spełniających normy Euro 4, 5 i 6. Spełnia klasyfikację ACEA C4 oraz specyfikację producenta Renault RN 0720 i MB 226.51.
Olej przekładniowy: TOTAL TRANSMISSION DUAL 8 FE 80W-90 - półsyntetyczny olej do manualnych skrzyń biegów i tylnych mostów, zapewnia optymalne działanie przełożeń zarówno przy niskich temperaturach, jak i ekstremalnych przeciążeniach. Zastosowane dodatki pozwalają na wydłużenie okresu pomiędzy wymianami. Spełnia klasyfikację API GL-4, API GL-5 i API MT-1 oraz specyfikacje producentów MAN 341 E-2 / Z-2 , MAN 342 typ M-2, MIL PRF 2105 E, ZF.
Płyn do skrzyni biegów: TRANSELF NFP 75W-80 - typu SHP (Super High Performance) przeznaczony do skrzyń biegów koncernu Renault wyposażonych w przekładnie Nxx i Pxx, zapewnia płynną zmianę biegów nawet w niskich temperaturach otoczenia i zapewnia doskonałą ochronę przeciwzużyciową mocno obciążonym kołom zębatym. Spełnia klasyfikacje: API GL-4+. Produkt homologowany przez Renault i Nissan.
Olej do wspomagania układu kierowniczego: ELFMATIC G3 - płyn klasy Dexron III i Mercon zalecany do przekładni automatycznych oraz układów kierowniczych i hydraulicznych. Spełnia wymagania: GM Dexron III, Ford Mercon, MAN 339 Z1, V1, Nissan, Allison C4, Voith 55.6335.xx oraz ZF TE-ML 11 i 14.
Płyn do układu hamulcowego: ELF FRELUB 650 - nowoczesny, syntetyczny płyn opracowany do układów z hamulcami tarczowymi, ABS, ESP w celu zwiększenia bezpieczeństwa w ciężkich warunkach eksploatacyjnych, posiada wysoką temperaturę wrzenia, optymalną ochronę przeciw korozji, jest obojętny dla elementów gumowych i plastikowych. Spełnia klasyfikację DOT: 4 i homologację Renault.
Płyn do układu chłodzenia: COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C - gotowy do użycia płyn typu Long Life oparty na glikolu etylowym i organicznych inhibitorach korozji (OAT), posiada doskonałe właściwości przeciwkorozyjne, nie pozostawia osadów, jest odporny na pienienie i obojętny dla elementów plastikowych oraz gumowych. Posiada homologację VW TL 774 D (G12+) i spełnia wymagania Renault Typ-D
Do końca pierwszego sezonu Dacia Duster ELF Cup pozostały jeszcze dwa rajdy:
-
31 sierpnia - 3 września – Baja Poland
-
22-24 września – Baja Pomorze
Komentarze (0)