Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  15.09.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości? Tu wybór oleju ma znaczenie!

Wiele problemów związanych z niewłaściwym lub złym doborem środka smarnego nie prowadzi na szczęście do katastrofalnej w skutkach awarii silnika. Z biegiem czasu gorsze środki smarne mogą jednak powodować spadek wydajności, wyższe zużycie paliwa lub awarię podzespołów. Istnieje natomiast stosunkowo nowe zjawisko, które może wystąpić w silniku i spowodować katastrofalną w skutkach awarię silnika, kiedy najmniej się tego spodziewamy.

Zjawisko to jest związane z nowoczesnymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem i jest określane jako przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości lub LSPI.

Aby zrozumieć to zjawisko musimy wziąć pod uwagę, że w normalnych warunkach spalanie w komorze silnika jest bardzo dokładnie kontrolowane przez układ rozrządu, łańcuch rozrządu i mechanizmy krzywkowe. Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości jest zasadniczo niekontrolowanym spalaniem, które może zachodzić całkowicie poza normalną sekwencją zdarzeń. Może mu towarzyszyć wysoki wzrost ciśnienia i odwrócenie fali ciśnienia, które mogą być wystarczająco gwałtowne, aby spowodować katastrofalne uszkodzenie silnika. Uszkodzenie takie zwykle dotyczy tłoków i pierścieni wewnątrz cylindra.

Co prawda opracowano szereg rozwiązań inżynieryjnych, które pomagają złagodzić ten problem, np. wyższe naprężenia pierścieni tłokowych, czy zmiany w układzie zarządzania silnikiem, to jednak często odbywa się kosztem wydajności.

Jednym z rozwiązań problemu LSPI, które nie zwiększa zużycia paliwa, jest stosowanie oleju silnikowego opracowanego specjalnie dla silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny. Aby zapewnić pełną ochronę silnika niezwykle istotne jest, by te nowe oleje były szeroko testowane i opracowywane były ich odpowiednie receptury. Zostały już nawet opracowane specyfikacje branżowe i OEM, które uwzględniają ochronę przed LSPI. Są to np. API SP i Daimlers MB229.52.

Q8Oils przedstawia : Q8 Formula Prestige V 5W-30

Przedstawiamy olej, który świetnie eliminuje zjawisko przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości – Q8 Formula Prestige V 5W-30. To syntetyczny olej silnikowy Ultra High Performance Low SAPS SAE 5W-30 do silników Euro 5 i 6, którego cechuje:

  • Optymalna oszczędność paliwa (oszczędność do 2,28 %)
  • W pełni kompatybilny z urządzeniami do oczyszczania spalin, takimi jak GPF (filtry cząstek stałych do silników benzynowych)
  • Doskonała ochrona przed LSPI
  • Pomyślne zaliczenie programu testów VW Baumuster 2020

Artykuł opracowany przez Syntaco sp. z o.o., autoryzowanego dystrybutora olejów Q8Oils w Polsce

O Q8Oils: Q8Oils jest spółką zależną Kuwait Petroleum Corporation (KPC), która znajduje się w pierwszej dziesiątce największych koncernów energetycznych na świecie. To co wyróżnia Q8Oils to dążenie do jakości i ciągłego doskonalenia się we wszystkim co robimy. Firma Q8Oils spełnia wymogi i jest certyfikowana zgodnie z następującymi międzynarodowymi normami i systemami jakości, a w szczególności zgodnie z wymaganiami OEM.

Q8Oils oferuje szeroką gamę wysokiej jakości środków smarnych do samochodów osobowych. Gama ta obejmuje oleje silnikowe, przekładniowe, do skrzyń biegów, hydrauliczne, płyny do chłodnic i może być stosowana przez wszystkich liczących się producentów pojazdów. Przy projektowaniu nowych silników i oferowaniu rozwiązań dla zmieniającego się rynku Q8Oils znajduje się w awangardzie innowacji. Dzięki naszym uprzywilejowanym relacjom z producentami pojazdów udaje się nam zdobyć aprobaty naszych produktów od Porsche, Mercedes-Benz, Renault, BMW, Volkswagen i GM.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony