Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Raport GIPA

– oleje silnikowe w warsztatach i sklepach motoryzacyjnych

Mobil pozostaje najczęściej wybieranym olejem silnikowym w niezależnych warsztatach i sklepach motoryzacyjnych.


W porównaniu do ubiegłego roku Mobil umocnił pozycję lidera wśród olejów silnikowych dostępnych w niezależnych warsztatach samochodowych. Po Mobilu (30 proc.), największe udziały w tym kanale dystrybucji mają Castrol (24 proc.) oraz Lotos (11 proc.). Nieco inaczej sytuacja wygląda w sklepach motoryzacyjnych, gdzie producentami o największych udziałach są Mobil (24 proc.) i Lotos (23 proc.). Trzecie miejsce zajmuje Castrol (12 proc.).



Danuta Michałus-Sokołowska, dyrektor ds. marketingu ExxonMobil Poland

- Wiodąca pozycja olejów Mobil w dynamicznie rozwijającym się segmencie warsztatów niezależnych jest dla nas bardzo dobrym sygnałem z rynku. Niezależne warsztaty oferują usługę o jakości często porównywalnej z autoryzowanym serwisem. Co więcej, rosnący import aut używanych przekłada się na wzrost liczby klientów właśnie w warsztatach bez autoryzacji. Zależy nam na utrzymaniu pozycji lidera w tym segmencie, dlatego oferujemy niezależnym warsztatom specjalne programy wzmacniające ich konkurencyjność na lokalnym rynku – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, dyrektor ds. marketingu ExxonMobil Poland. - Segment warsztatów autoryzowanych, w których Mobil ma 17 proc. udziału, jest od kilku lat zdominowany przez oleje producentów samochodów, co zmusza tradycyjne marki olejowe do ponoszenia inwestycji bez gwarancji zysku.
Udziały producentów oleju w kanałach dystrybucji (2008)

Serwis autoryzowany
1. Marki producentów samochodów – 28 proc.
2. Castrol – 23 proc.
3. Mobil – 17 proc.

Warsztat niezależny
1. Mobil – 30 proc.
2. Castrol – 24 proc.
3. Lotos – 11 proc.

Sklep motoryzacyjny
1. Mobil – 24 proc.
2. Lotos – 23 proc.
3. Castrol – 12 proc.

Stacja Paliw
1. Orlen – 35 proc.
2. Lotos – 20 proc.
3. Castrol – 17 proc.
4. Mobil – 12 proc.

Badanie przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2008 roku metodą face-to-face. Brało w nim udział 609 właścicieli lub osób na stanowiskach kierowniczych w serwisach autoryzowanych, warsztatach niezależnych, sklepach motoryzacyjnych i na stacjach paliw.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony