Nowe partnerstwa, nowy model, zwiększona liczba rejestracji: Grupa Volkswagen i jej partnerzy z przemysłu zaopatrującego w gaz ziemny, eksploatacji sieci, oraz stacji zasilania kontynuują swoją skuteczną ofensywę w roku 2018. Od samego początku wspólnej kampanii, która rozpoczęła się wiosną 2017 roku, sojusz pomyślnie wzmocnił pozycję pojazdów napędzanych gazem ziemnym dla mobilności indywidualnej w Niemczech. Obecna liczba rejestracji tych pojazdów w Niemieckim Urzędzie Transportu Samochodowego potwierdza, że silniki napędzane gazem ziemnym są aktualnie rodzajem zasilania, który notuje najbardziej dynamiczny wzrost.
Od lipca 2017 roku, miesięczne liczby rejestracji nowych pojazdów napędzanych gazem ziemnym na terenie Niemiec znacznie wzrastały. W 2018 roku SEAT Arona zostaje przedstawiony jako najnowszy model Grupy napędzany gazem ziemnym. Zwiększy to flotę pojazdów osobowych napędzanych CNG wśród wszystkich marek w Grupie Volkswagen do liczby 18 modeli. Zaczyna się ona od klasy małych aut, aż do samochodów klasy premium. Pojazdy napędzane gazem ziemnym znajdują się także wśród innej spółki Grupy - Volkswagen Truck & Bus, która skupia w sobie marki MAN oraz Scania. Sprawia to, że Grupa Volkswagen staje się największym dostawcą modeli napędzanych gazem ziemnym.
Wraz z nowym rokiem, kolejny bodziec rozwinął ofensywę i strategię wdrażania napędu CNG w Grupie - do przemysłowego konsorcjum producentów pojazdów napędzanych gazem ziemnym oraz rozwiązań dla tego napędu dołączyły kolejno: producent bio gazu VERBIO, motoryzacyjny dostawca MAHLE, operator eksploatacji sieci EWE NETZ oraz dostawca lekkiego stopu metali Hexagon xperion. Dodatkowo rozwój ten został jeszcze wzmocniony przez kampanię marketingową dla modelu Audi g-tron.
Rozwój pojazdów napędzanych gazem ziemnym jest istotnym elementem dla portfolio jednostek napędowych oferowanych w markach Grupy Volkswagen. Jest on częścią zmian, zawartych w koncernowej strategii TOGETHER – Strategy 2025.
Dziś, modele napędzane gazem ziemnym mają pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin w ruchu drogowym oraz posiadają wartości CO2, tlenku azotu i emisji pyłku znajdujące się znacznie poniżej wartości emitowanych przez pojazdy z silnikami Diesla i te napędzane benzyną.
Wraz z przemysłowym konsorcjum producentów pojazdów napędzanych CNG oraz technologii wspierających ten napęd Grupa Volkswagen planuje dziesięciokrotnie podnieść liczbę zarejestrowanych pojazdów napędzanych gazem ziemnym na terenie Niemiec, co będzie równać się liczbie jednego miliona zarejestrowanych takich pojazdów, do roku 2025. Jednocześnie liczba stacji zasilania ma zostać rozbudowana na terenie Niemiec z poziomu 860 do 2000 stacji.
Na tle dyskusji o transformacji energetycznej oraz stopniowego przejścia na zrównoważoną mobilność, pojazdy napędzane gazem ziemnym mogą wprowadzać korzystne zmiany. Kiedy tylko elektromobilność napotyka przeszkody jesteśmy w stanie zaoferować natychmiastowe, opłacalne alternatywy, aby zredukować emisję spalin w ruchu drogowym
Nowe modele pojazdów napędzanych gazem ziemnym w nowych klasach, takich jak SUV SEAT Arona nadal będą rozbudowywały aktualną ofertę. Ostatnia liczba rejestracji z Niemieckiego Urzędu Transportu Samochodowego ukazała znaczny wzrost zainteresowania modelami napędzanymi gazem CNG. Od lipca 2017 roku liczba rejestracji stale rosła. W styczniu roku bieżącego wartość ta była wyższa o 370,7% od liczby rejestracji w tym samym okresie roku ubiegłego. Co więcej liczba modeli napędzanych gazem ziemnym zarejestrowana w jednym miesiącu pobiła nowy rekord właśnie w styczniu. Oznacza to, że silniki napędzane CNG są obecnie najszybciej rozwijającą się formą jednostki napędowej.
Grupa Volkswagen dodatkowo nagradza klientów za przejście na pojazd z niską emisją CO2 specjalnym bonusem. Używany pojazd z silnikiem Diesla bazujący na standardach od Euro 1 do Euro 4 jest nie tylko wymieniany, klient otrzymuje także zniżkę na nowe auto sięgającą 2000 euro, jeśli zamówi model napędzany gazem ziemnym przed 31 marca 2018.
Komentarze (0)