Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

3 miesiące temu  31.07.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Skrzynie DSG/dwusprzęgłowe. Olej dedykowany kontra olej multivehicle

Ravenol produkuje oleje dedykowane, które standardowo przewyższają wymagania OEM

Strona 2 z 2

Parametry oleju ATF
Warto porównać parametry olejów, zaczynając od temperatury płynięcia oleju – kluczowego wskaźnika, świadczącego o jakości użytych baz. Im niższa temperatura, tym lepsza zdolność oleju do pracy w ekstremalnych warunkach, na przykład olej DCT-DSG LV Fluid osiąga zdolność płynięcia w -75°C. Jest on dedykowany przekładniom, które wymagają najwyższej ochrony podczas zimnego rozruchu, podczas gdy niektóre rozwiązania wielozadaniowe oferują temperatury znacznie wyższe.
Następnym parametrem będzie lepkość przy 40°C i 100°C. Wartości lepkości są bliskie sobie, ponieważ ich wybór zależy od warunków pracy i wymagań skrzyni biegów. Wyższa lepkość jest preferowana ze względu na lepszą ochronę skrzyni biegów podczas rozruchu.
Następnym wskaźnikiem określającym jakość użytej bazy olejowej jest indeks lepkości – im wyższa wartość, tym lepszy olej. Choć różnica parametrów porównywanych olejów wydaje się niewielka, to wyraźnie świadczy o jakości zastosowanych baz i dodatków, które mają kluczowy wpływ na zachowanie optymalnych parametrów oleju w całym okresie pomiędzy wymianami.

Artykuł pochodzi z archiwum Nowoczesnego Warsztatu

GALERIA ZDJĘĆ

Budowa skrzyni DSG
Mokre sprzęgła w skrzyniach DSG charakteryzują się dłuższą żywotnością, ale wymagają regularnego serwisowania oleju
Ravenol oferuje również oleje do podzespołów współpracujących ze skrzyniami dwusprzęgłowymi

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony