Paliwa i oleje

Wydarzenia

ponad rok temu  05.07.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Team Peugeot TOTAL zmienia samochód

Nowy Peugeot 3008 DKR Maxi ma zamiar powtórzyć sukcesy swych dakarowych poprzedników. TOTAL zapewnia samochodowi najlepsze, wytrzymujące ekstremalne rajdowe warunki oleje. Pierwszy start: Rajd Jedwabnego Szlaku (Silk Way Rally) już 7 lipca – za kierownicą Sebastien Loeb.

Peugeot Sport przedstawia następcę modelu Peugeot 3008DKR – zwycięzcy Rajdu Dakar z lat 2016 i 2017. Nowy Peugeot 3008DKR Maxi, jest jak sama nazwa wskazuje, większy od swego poprzednika. Ma większy rozstaw kół, pomagający pokonywać nieutwardzone drogi, piaski i góry największych i najbardziej spektakularnych rajdów terenowych na świecie. Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od swego poprzednika – zawieszenie zostało poszerzone o 10 cm z każdej strony. Zastosowano w nim zupełnie nowe wahacze, zarówno górne, jak i dolne, nowe końcówki drążków oraz nowe półosie. Samochód jest teraz bardziej stabilny, a przez to bardziej dynamiczny i wydajny.

„Samochód jest teraz bardziej stabilny, ale też szerszy, przez co nieco inaczej się go prowadzi. Najsilniejszą stroną nowego Peugeot 3008DKR Maxi są jego możliwości off-roadowe. Jego szersza trakcja i większe koła sprawiają, że można nim wjechać praktycznie wszędzie” – powiedział Sebastien Loeb, kierowca zespołu Peugeot TOTAL.

Najnowsza wersja wyczynowego Peugeot jest cały czas w fazie rozwojowej, lecz mimo to wystartuje w Rajdzie Jedwabnego Szlaku 2017, który rozpocznie się już 7 lipca. Trasa rajdu prowadzi z Rosji do Chin. Wyczerpujące i miejscami ekstremalne zmagania, potrwają do 22 lipca. Za kierownicą zasiądzie dziewięciokrotny Mistrz Świata, po raz drugi występujący na tej imprezie – Sebastien Loeb. Obok niego, w Peugeot 3008DKR normalnej specyfikacji, pojadą jego koledzy z Team Peugeot TOTAL: Stephane Peterhansel i Cyril Despres.

Oleje TOTAL odgrywają kluczową rolę w zachowaniu najwyższej sprawności i maksymalnej wydajności jednostki napędowej nowego Peugeot 3008DKR Maxi.

„Olej silnikowy TOTAL Quartz, który tu stosujemy, jest oczywiście zmodyfikowany pod kątem ekstremalnych obciążeń silnika, które występują w rajdach terenowych. Jednak jego baza nie różni się znacząco od olejów TOTAL przeznaczonych dla samochodów poruszających się na co dzień po naszych ulicach” – powiedział Jacek Szeląg, dyrektor handlowy Total Polska. „Filozofią naszego działania jest bowiem dostarczanie klientowi produktów najwyższej jakości i nie ma tu znaczenia, czy są to oleje przeznaczone dla wyczynowego teamu rajdowego, czy dla kierowcy, który używa ich w codziennej eksploatacji” – dodał Szeląg.

TOTAL aktywnie uczestniczy w wielu dziedzinach sportów motorowych, począwszy od Rajdu Dakar i innych rajdów terenowych np. Rajdu Jedwabnego Szlaku, przez rajdy WRC, po Formułę 1 czy wyścigi długodystansowe, takie jak 24h Le Mans. Bliska współpraca ze sportowymi teamami i bezpośrednio z kierowcami, gwarantuje optymalną ochronę, niezawodność i wydajność silników różnego typu wyczynowych samochodów.

Zadaniem Sebastiena Loeba za kierownicą nowego Peugeota 3008DKR Maxi w Rajdzie Jedwabnego Szlaku, będzie przede wszystkim zbieranie cennych doświadczeń niezbędnych do dalszych prac rozwojowych. Niemniej jednak Bruno Famin, szef Team Peugeot TOTAL, stawia przed nim jeden jasny cel: zwycięstwo.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony