ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

miesiąc temu  20.03.2019, ~ Administrator   

Technologia olejowa, która odblokuje moc silnika?

W Pangbourne pod Londynem działa Centrum Technologiczne Castrol. Fot. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 2

- Olej Castrol EDGE może odblokować dodatkową moc silnika dzięki redukcji tarcia, które może zmniejszać moc silnika nawet o 20% - przekonuje brytyjski producent. Eksperci Castrola podkreślają, że produkt ten został opracowany specjalnie z myślą o redukcji tarcia zmniejszającego osiągi w silnikach, czyli problemu nasilającego się w związku z ciągłym zmniejszaniem rozmiarów silników przy jednoczesnym wprowadzaniu coraz wydajniejszych technologii motoryzacyjnych.

Wraz ze wzrostem ciśnienia w silniku, zwiększa się tarcie mogące zmniejszyć moc silnika nawet o 10%. W ciągu minuty, części w silniku stykają się ze sobą 32 000 razy, więc w ciągu godziny są miliony sytuacji, w których tarcie może wpływać na osiągi i długość okresu eksploatacji silnika. Castrol EDGE z innowacyjną technologią Fluid TITANIUM przekształca się pod wpływem ciśnienia, a jego struktura molekularna zmienia się, tworząc w silniku tymczasową, stałą poduszkę między powierzchniami styku. Dzięki temu, olej redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20% [2], odblokowując pełną moc silnika.

Czytaj także:
Odwiedziliśmy centrum technologiczne Castrol [GALERIA ZDJĘĆ]

- Krótko mówiąc, tarcie jest wrogiem mocy silnika. Jako wynalazcy, poszukujemy formulacji, która zacznie radzić sobie z narastającym problemem tarcia w silniku – a obecna formulacja oleju Castrol EDGE daje nam podstawy, aby uznać ją za postęp większy niż w przypadku jakiegokolwiek innego środka smarnego na rynku. Nasza linia Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM wyraźnie przewyższa możliwości poprzednich linii środków smarnych, dzięki czemu kierowcy otrzymają produkt o znacznie lepszych parametrach - mówi dr Rebecca Yates, dyrektor rozwoju produktów w firmie Castrol .

Castrol przesunął również granice metod testowych, aby dowiedzieć się, jak dodatki uszlachetniające reagują w środkach smarnych przy maksymalnych ciśnieniach. Nasza firma nawiązała współpracę z Uniwersytetem Edynburskim w celu opracowania całkowicie nowego i wyjątkowego procesu testowego, wykorzystującego nowoczesne imadło diamentowe oraz synchrotron – pierwsze i jedyne tego rodzaju stanowisko testowe w branży olejowej. Ekstremalnie wysokie ciśnienia uzyskane przy użyciu diamentów pozwoliły naukowo udowodnić, że stosowana przez Castrol technologia Fluid TITANIUM zmienia strukturę molekularną oleju.

Pod wpływem ciśnienia panującego w silniku, środek smarny przechodzi taką samą transformację. Jego struktura molekularna zmienia się z płynu w tymczasową strukturę fizyczną odporną na ciśnienie, jakiemu poddawane są części silnika, a zwłaszcza wałek rozrządu. Po uwolnieniu ciśnienia, Castrol EDGE powraca do stanu płynnego.

- Ta formulacja jest oparta na zasadach tribologii. Od wyboru dodatków, po stworzenie samej technologii Fluid TITANIUM i proces gruntownych testów, jakim poddaliśmy produkt, wszystko, co robiliśmy bazuje na chemii wysokociśnieniowej. Można śmiało powiedzieć, że Castrol EDGE z technologią Fluid TITANIUM redukuje tarcie zmniejszające osiągi nawet o 20%, co stanowi największy postęp wśród dostępnych na rynku środków smarnych redukujących tarcie - wyjaśnia dr Rebecca Yates.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony