Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

7 miesięcy temu  10.11.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Warsztatowe Historie PETRONAS z całej Europy

Bartłomiej Kowalczuk, właściciel F.H.U. Vicar

Znana z torów Formuły 1 marka olejowa aktywnie współpracuje z niezależnymi serwisami samochodowymi na wielu europejskich rynkach. Sieć partnerska PETRONAS w Polsce liczy sobie ponad 500 warsztatów, natomiast w Europie takich placówek jest około 5000. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów, zarówno wśród zakładów mechanicznych, jak i wśród dystrybutorów. Dowiedz się, jak wygląda współpraca z PETRONAS nie tylko na naszym rodzimym rynku.

Choć ogólna liczba serwisów samochodowych w Europie sukcesywnie maleje, to sieci partnerskie nie przestają rosnąć. Tylko w Polsce, liczba partnerów PETRONAS wzrosła w 2023 roku o ponad 20%. To rezultat aktywnie prowadzonych działań zarówno w kraju, jak i w innych zakątkach Europy. Ale Polska pod wieloma względami staje się też wzorem komunikacji warsztatów z klientami. Przykładowo rozpoczęty w Polsce program testimoniali warsztatowych, znalazł uznanie również na innych rynkach i skutkował powstaniem filmów w Niemczech, Belgii, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, a nawet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dlaczego warto dołączyć do sieci partnerskiej PETRONAS?

Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 lat i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się modele wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty. Przy istotnym wzroście kosztów prowadzenia działalności, małe i średnie serwisy potrzebują sprawdzonego partnera, który wzmocni ich pozycję na rynku.

Jednocześnie zmieniają też się przyzwyczajenia właścicieli samochodów, obecnie zaledwie 1 kierowca na 10 wymienia samodzielnie olej silnikowy, 85% zleca to warsztatowi (GiPA). Zaledwie co czwarty klient kupuje dzisiaj części i płyny eksploatacyjne poza warsztatem, większość wybiera produkty oferowane na miejscu. Dlatego udział w sprzedaży takiego asortymentu jak oleje silnikowe przez serwisy samochodowe wynosi nawet 20%.

- Kondycję rynku warsztatowe w Polsce śledzimy od lat, obecnie jesteśmy świadkami profesjonalizacji branży. Dzisiaj, aby dalej działać konieczne jest stałe podnoszenie jakości swoich usług, dlatego stawiamy na rozwój naszej sieci partnerskiej. Współpraca z PETRONAS to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu – wyjaśnia Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Menadżer PETRONAS w Polsce.

Doświadczenia sieci partnerskiej z całej Europy

W położonej 30 km od słonecznej Walencji miejscowości Turis mieści się warsztat Talleres Vilop, którego właścicielem jest Germán Villanova González, mechanik z 23-letnim doświadczeniem. Od czterech lat działa pod własną marką i rozwija swoją firmę we współpracy z PETRONAS. Produkty olejowe pokrywają w całości zapotrzebowanie operacyjne warsztatu, a pakiet szkoleń dobrze odpowiada na potrzeby małego przedsiębiorstwa. Historię Germána możecie zobaczyć tutaj.

W podobnym tonie wypowiadają się również bracia Massimo i Fabrizio Rottigni, którzy prowadzą razem rodzinny warsztat we włoskiej Genui. Samodzielnie działają od 2002 roku, mechanikiem był także ich ojciec, od którego nauczyli się fachu. Do sieci partnerskiej PETRONAS dołączyli w 2021 roku, przekonała ich dogodna oferta dla niezależnych warsztatów oraz wsparcie reklamowe marki na terenie Włoch. Ich pracownicy korzystają także z regularnych szkoleń prowadzonych przez ekspertów technicznych PLI. Bracia Rottigni chwalą sobie również debiutującą w tym we Włoszech roku aplikację MyPLI. Podobne rozwiązania mają niebawem pojawić się także w Polsce. Więcej o ich historii możecie dowiedzieć się tutaj.

- Kiedy rok temu rozpoczęliśmy program testimoniali warsztatowych w Polsce, nie spodziewaliśmy się takiego rozgłosu naszej inicjatywy. Dzisiaj na wielu europejskich rynkach poszukujemy ciekawych historii mechaników i specjalistów w swoim fachu, które możemy pokazać szerzej. Zachęcam do zapoznania się zarówno z historią ZMP Ruszel, Silver Auto Service, AS Rondo Kalisz, Auto Gucio, Vicar i wieloma innymi, które zebraliśmy z całej Europie – podsumowuje Danuta Michałus-Sokołowska.

Filmy prezentujące wspomniane wyżej warsztaty znajdziecie na naszym kanale YouTube.

PETRONAS stawia na relacje z warsztatami

Strategia sprzedaży olejów Syntium, czy Urania nastawiona jest na dystrybucję przez serwisy samochodowe. Znana z torów F1 firma od lat sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów i warsztatów partnerskich. Taki model biznesowy wymaga doskonałych relacji między danymi podmiotami, dlatego PETRONAS inwestuje w relacje z warsztatami. Współpraca, w ramach liczącej ponad 500 partnerów sieci, zapewnia warsztatom dostęp do zupełnie nowej bazy klientów wybierających oleje tej znanej marki. To nie tylko wsparcie sprzedażowe i dostęp do jakościowych produktów, ale także promocja partnerów.

Wprowadź swój warsztat na wyższy poziom, wystarczy, że skontaktujesz się z naszym dystrybutorem lub odwiedzisz stronę PETRONAS dla partnerów. Dowiedz się jak dołączyć do sieci i wzmocnić swoją pozycję na lokalnym rynku. Marka olejowa szczególnie poszukuje przyszłych warsztatów partnerskich w północno-wschodniej Polsce.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony