Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

20 dni temu  01.10.2020, ~ Administrator   

Wymiana oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych
Strona 1 z 2

Wymiana oleju przekładniowego jest szczególnie ważna w pojazdach hybrydowych, ponieważ połączenie silnika elektrycznego i spalinowego prowadzi do większego obciążenia przekładni zmiany biegów. Jednocześnie przekładnia pracuje z mniejszą ilością oleju z powodu braku przemiennika momentu obrotowego / konwertera hydrokinetycznego . Dlatego ZF Aftermarket radzi warsztatom, aby przestrzegały krótszych okresów między wymianami oleju w przekładniach hybrydowych i udziela warsztatom niezbędnych wskazówek dotyczących bezpiecznej wymiany.

  • Krótsze okresy wymiany oleju zalecane dla przekładni hybrydowych
  • Odpowiednie kwalifikacje i dodatkowe kroki bezpieczeństwa wymagane przy wymianie oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych
  • Innowacyjne produkty i szkolenia praktyczne z jednego źródła

Profesjonalnie przeprowadzona wymiana oleju może znacznie wydłużyć żywotność automatycznej skrzyni biegów i poprawić komfort zmiany biegów. W rezultacie może w dużym stopniu zapobiec awariom.

W przypadku automatycznych przekładni zmian biegów stosowanych w pojazdach hybrydowych ZF Aftermarket zaleca wymianę oleju w krótszych odstępach czasu niż w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów. Decydującym czynnikiem jest z jednej strony większe obciążenie systemu, a z drugiej mniejsza ilość oleju: ze względu na połączenie silnika elektrycznego i spalinowego, przekładnie hybrydowe muszą przenosić moment obrotowy silnika spalinowego oraz elektrycznego, a zatem pracują pod większym obciążeniem, a co za tym idzie w wyższej temperaturze. Jednak przy bardzo wysokich temperaturach roboczych olej starzeje się szybciej niż w normalnych warunkach.

Ponadto przekładnie hybrydowe mają o około 2 litry mniej oleju z powodu pominięcia przemiennika momentu obrotowego / konwertera hydrokinetycznego - w porównaniu do konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, które mają około 10-11 litrów. Mniejsza objętość oleju nie tylko wymaga intensywniejszego chłodzenia, ale także ma mniejszą możliwość absorbowania ścieru z wewnętrznych elementów przekładni, a co za tym idzie ulega szybszemu zanieczyszczeniu.

Wymiana oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych wymaga dodatkowych kroków bezpieczeństwa

Wymiana oleju przekładniowego w pojazdach hybrydowych różni się od wymiany w konwencjonalnych pojazdach w kilku ważnych punktach. Podczas pracy przy pojeździe hybrydowym należy wziąć pod uwagę następujące dodatkowe kroki bezpieczeństwa:

  1. Przestrzeń wokół pojazdu musi być odpowiednio odgrodzona / odseparowana. Miejsce pracy i pojazd muszą zostać odpowiednio oznakowane. Na pojeździe powinien być umieszczony żółty znak ostrzegawczy o stanie wysokiego napięcia „System wysokiego napięcia aktywny”.
  2. Następnie wtyczka serwisowa / bezpieczeństwa wysokiego napięcia powinna zostać wyciągnięta i odblokowana. Rozładowanie kondensatorów w elektronice mocy i wyłączenie systemu trwa co najmniej pięć minut.
  3. Złącze wtyczki serwisowej powinno się zabezpieczyć  i dołączyć  informację o dezaktywacji systemu, aby zapobiec nieautoryzowanemu włączeniu.  Przy złączu powinna zostać umieszczona informacja „System zabezpieczony przed ponownym włączeniem”.
  4. Po pomyślnym sprawdzeniu braku napięcia, żółty znak ostrzegawczy o wysokim napięciu można zastąpić zielonym znakiem „Układ wysokiego napięcia nieaktywny”.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony