Paliwa i oleje

Wydarzenia

ponad rok temu  10.09.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Wymiana oleju w automacie z ATF Intelligence 2000

Z roku na rok liczba samochodów na polskich drogach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów jest coraz większa. Dotyczy to zarówno nowych pojazdów, jak i używanych, sprowadzanych z innych państw. Użytkownicy automatów mogą poszczycić się wygodą i komfortem prowadzenia samochodu, nawet w zakorkowanym mieście, gdzie nie trzeba co chwila wciskać sprzęgła oraz ręcznie zmieniać biegu. Jednak, aby jak najdłużej zachować sprawność przekładni muszą pilnować regularnej wymiany oleju przekładniowego, który powinien być wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta (zazwyczaj co 50.000 km). Przekroczenie interwałów może prowadzić do zniszczeń, a co za tym idzie kosztownych napraw. Te fakty powodują, że serwisy samochodowe muszą być przygotowane na rosnącą liczbę kierowców użytkujących pojazdy wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.

Istnieje dwie metody wymiany płynu przekładniowego w automatycznych przekładniach.
Statyczna wymiana oferowana jest przez większość warsztatów. Jednak z racji swoich niedoskonałości klienci, zwłaszcza nowych i droższych modeli aut, coraz częściej szukają serwisów oferujących dynamiczną wymianę płynu przekładniowego, która jest jedyną metodą pozwalającą na całkowitą wymianę oleju i zapobiega mieszaniu się starego z nowym. Jednak wiąże się to z koniecznością posiadania przez warsztat odpowiedniego sprzętu.

Urządzenie do dynamicznej wymiany płynu przekładniowego posiada w ofercie marka BIZOL. Maszyna ATF Intelligence 2000 wyposażona jest w kompletny zestaw adapterów dla samochodów niemal wszystkich producentów (także kupionych poza rynkiem europejskim). Urządzenie posiada elektroniczny system kontroli, który zapewnia bezpieczną i szybką wymianę płynu w skrzyni automatycznej, niezależnie od różnicy temperatur między nowym środkiem, a tym zużytym. Poza sterowaniem pracą pompy ATF, oprogramowanie maszyny monitoruje proces wymiany oleju, kontroluje, czy ilość świeżego jest wystarczająca i czy zbiornik na zanieczyszczenia może odbierać zużyty płyn.

Do kompleksowej obsługi urządzenia wystarczy zaledwie jedna osoba, a jej użytkowanie jest wyjątkowo proste i intuicyjne.

Przed dokonaniem wymiany płynu warto zastosować środek do czyszczenia przekładni ATF Cleaner+ a50, który również jest dozowany za pomocą maszyny. Urządzenie będzie prowadzić recyrkulację starej cieczy zawierającej dodatek czyszczący przez dziesięć minut. Aby dokonać wymiany starego płynu na nowy, wystarczy podpiąć węże, stosując przy tym odpowiedni adapter przyłączeniowy, włączyć samochód (w przeciwieństwie do metody statycznej dynamiczną przeprowadza się na uruchomionym pojeździe), włączyć maszynę, wybrać program i zaczekać aż urządzenie wykona swoją pracę. Nie trzeba nawet znać kierunku przepływu cieczy, ponieważ maszyna ATF wykryje go automatycznie. Pompa o dużej mocy z automatyczną regulacją 0,1- 4 l/min wypycha zużyty lubrykant i w jego miejsce wtłacza nowy, świeży płyn. Urządzenie wyróżnia się wyjątkowo dużą precyzją (3,0 g na 10 l) oraz charakteryzuję się wysoką dokładnością podczas wymiany płynu, nie wymaga kompensacji temperatury.

ATF Intelligence 2000 zasilana jest za pomocą akumulatora samochodowego, co zapobiega niepożądanym przerwom w razie awarii prądu i zapewnia stabilność oraz najwyższy stopień bezpieczeństwa całego procesu. Zintegrowana drukarka pozwala po każdej wymianie oleju wydrukować klientowi raport potwierdzający wykonanie usługi. Dzięki zamontowanym kółkom sprzęt jest mobilny, a długie 4-metrowe węże dodatkowo zwiększają wygodę użytkowania maszyny.

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ startive 1 ponad rok temu Czy gdzieś jest na to rynek? U nas nikt nie chce wymieniać oleju w skrzyni jak usłyszy jakie koszty. Napiszcie jak u was?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony