Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

3 miesiące temu  18.12.2019, ~ Administrator   

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów. Krok po kroku
Strona 1 z 2

Olej przekładniowy podlega naturalnemu procesowi starzenia, olej zużywa się lub traci dodatki. Dlatego tak ważna jest wymiana oleju: zapobiega uszkodzeniu skrzyni, zapewnia jej prawidłowe działanie i pozwala utrzymać komfort jazdy. Jednak w tej kestii jest nadal wiele dużych znaków zapytania.

Producent części zamiennych z Hamburga – firma MEYLE – ma w swojej ofercie ponad 60 zestawów do wymiany oleju zawierających wszystkie komponenty niezbędne do tej czynności: filtry, uszczelki, śruby, korki spustowe i/lub wlewowe, magnesy i – w zależności od zastosowania – potrzebną ilość oleju przekładniowego. Chroni to nerwy i portfel – w równej mierze warsztatów, jak i kierowców.

Zachęcamy do lektury porad technicznych, przygotowanych przez ekspertów MEYLE.

1. Przed przystąpieniem do wymiany oleju przekładniowego należy zapoznać się z informacjami producenta dotyczącymi przebiegu prac oraz specyfikacji oleju przekładniowego i koniecznie przestrzegać tych informacji.
Ponieważ: niedopuszczalny olej przekładniowy może doprowadzić do niejednoznacznych przełączeń i całkowitego uszkodzenia skrzyni biegów.

2. Przed przystąpieniem do wymiany oleju należy odczytać i zapisać zawartość pamięć błędów.

Pamięć błędów odczytuje się przez złącze diagnostyczne, a zapisane błędy najlepiej wydrukować. W ten sposób można wykryć ewentualne wcześniejsze uszkodzenia, unikając niepotrzebnych prac serwisowych.

3. Pojazd podnosić na podnośniku hydraulicznym w miarę poziomo.

Tylko w ten sposób możliwy jest dokładny pomiar poziomu oleju. 

4. Skontrolować szczelność zewnętrznych połączeń wtykowych systemu mechatronicznego.

W razie potrzeby: wymienić obudowę wtyku z uszczelką, przykręcić wymaganym momentem dokręcenia lub skontrolować prawidłowość zamocowania blokady wtyku.
Praktycznie: odpowiednie uszczelki i obudowy wtyków dołączone są do zestawu MEYLE.

5. Śruby miski olejowej należy zawsze wymieniać.

Ponieważ często zamontowane są śruby sprężynujące jednokrotnego użytku.
Sprytnie: nowe śruby miski olejowej dołączono do ZESTAWU MEYLE.

6. Opróżnianie przekładni hydrokinetycznej

Jeśli to możliwe, należy zawsze spuszczać resztę oleju z przekładni hydrokinetycznej. W tym celu przekładnię hydrokinetyczną obraca się we właściwe położenie. W niektórych skrzyniach biegów należy wymontować dodatkową pompę oleju, aby uzyskać dojście do śruby spustowej przekładni hydrokinetycznej.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony