Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

miesiąc temu  15.09.2020, ~ Administrator   

Strona 2 z 2

Jeśli chodzi o zużycie oleju jest ono silnie uzależnione od sposobu korzystania z samochodu. Jeśli jeździmy po górach lub na długich dystansach, często z prędkościami autostradowymi, nasz silnik będzie narażony na duże obciążenia. W takich warunkach wysokie zużycie oleju będzie uzasadnione technicznie. Wszystkie ruchome części silnika, poruszające się z ogromnymi prędkościami, będą potrzebowały grubszego filmu smarnego, który zapewni im odpowiednią ochronę.

Odnośnie samej wymiany oleju, pozostaje pytanie: czy jakość oleju, a tym samym konieczność wymiany, można zweryfikować patrząc na jego kolor? Dawniej mechanicy wyciągali miarkę oleju, brali go na palec i w ten sposób próbowali określać jego lepkość. Adam Klimek przestrzega jednak, że to kolejny mit i po kolorze oleju nie jesteśmy w stanie zweryfikować zanieczyszczenia oleju silnikowego:

Prosty przykład: jeżeli samochód z silnikiem benzynowym miałby instalację gazową, po 10 000 km olej miałby nadal żółtawy kolor. Nie oznacza to jednak, że nie byłby zanieczyszczony. W gazie mamy dużo siarki, która zasiarcza olej, a to niszczy chociażby stopy panewek. Z drugiej strony, w nowoczesnych silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim, taki olej już po 1000 km, z uwagi na zanieczyszczenia i wszelkiego rodzaju cząstki stałe, może zrobić się czarny. Mimo tego, nadal będzie miał swoje właściwości smarujące i ochronne. Stopnia zużycia oleju po kolorze nie ocenimy zatem na pewno. Wyciągnięcie miarki może określić jedynie jego poziom” – podsumowuje ekspert Team Total.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 20

  • 10
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 4
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 2
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony