
Fuchs to niezależny producent środków smarnych, dostarczający oleje i smary opracowane na bazie różnorodnych, wysokiej jakości komponentów – produkty dopasowane do specyficznych potrzeb i konkretnych zastosowań. Firma dysponuje zapleczem badawczo-rozwojowym oraz współpracuje z klientami, co umożliwia doskonalenie oferty. Na rozwój produktów przekłada się również wieloletnie doświadczenie firmy, łączące wiedzę teoretyczną, badania laboratoryjne i praktykę.
Seria Titan oferuje wysokiej jakości oleje silnikowe, przekładniowe i hydrauliczne do wszystkich samochodów osobowych, maszyn budowlanych i ciężarówek.
Nowoczesne rozwiązania dla pojazdów ciężarowych
Nowoczesne silniki pojazdów użytkowych są ekstremalnie wysilone, wymaga się od nich oszczędności paliwa, trwałości, a przy tym muszą być ekologiczne i nie zatruwać środowiska. Redukcję śladu węglowego próbuje się osiągnąć różnymi metodami, np. wprowadzając silniki napędzane paliwami alternatywnymi, takimi jak LNG, CNG, lub częściową elektryfikacją układów napędowych, a także poprzez redukcję wszelkich oporów: od oporów toczenia, powietrza, poprzez opory związane z lepkością oleju silnikowego.
Środki smarne o niskiej lepkości pozwalają uzyskać oszczędność paliwa wynikającą z mniejszych oporów przepływu i niższego współczynnika tarcia. Dobrym przykładem oleju silnikowego, który pozwala w znaczny sposób zmniejszyć zużycie paliwa, jest Titan Cargo Pro 15C140 SAE 0W-20 – opracowany specjalnie po to, aby spełnić wymagania normy DTFR 15C140 (dawniej MB 228.71). Ze względu na obniżoną lepkość wysokotemperaturową (HTHS 2,6-2,9 cP) produkt przeznaczony jest tylko do trzeciej generacji silników Daimler Truck o oznaczeniu OM 471 HDEP2020, produkowanych po czerwcu 2020 r.
Innym przykładem wysoko wydajnych olejów silnikowych klasy premium jest seria Titan Cargo Maxx II, dostępna w różnych klasach lepkości. To produkty stworzone w technologii low SAPS, przeznaczone do silników Euro 6 samochodów ciężarowych oraz autobusów wyposażonych w turbodoładowanie i najnowszej generacji systemy oczyszczania spalin, szczególnie systemy EGR, SCR, CRT oraz filtry cząstek stałych (DPF). Zgodnie z zaleceniami producentów przeznaczone są na najdłuższe dopuszczalne przebiegi, co dodatkowo pozwala obniżyć koszty związane z utrzymaniem floty.
W gamie olejów silnikowych typu low SAPS producent poleca także Titan Cargo Flex K-4 SAE 10W-40 oraz SAE 5W-30, które idealnie sprawdzą się w przypadku mieszanej floty pojazdów ciężarowych. Do sprzętu budowlanego i ciężarówek marki Volvo polecane są z kolei oleje z serii Titan Cargo w lepkościach SAE 15W-40 i SAE 10W-30, które znacznie przewyższają wymagania API CK-4, dzięki czemu otrzymały oficjalne dopuszczenie Volvo VDS-4.5. Wykazują bardzo wysoką odporność na utlenianie, co pozwala wydłużyć przebiegi między wymianami nawet o 20%.
Produkty uniwersalne do szerokiego zastosowania
W gamie olejów silnikowych Titan przeznaczonych do samochodów osobowych na wyróżnienie zasługują: seria produktów Professional, czyli Titan GT1 Pro, oraz rodzina Titan GT1 Flex i Titan Supersyn, które przeznaczone są do uniwersalnego zastosowania. Produkty Titan GT1 Pro to wysoce wyspecjalizowane oleje silnikowe, które zostały „uszyte na miarę” jednej specyfikacji OEM. Do tej grupy produktów należą oleje opracowane specjalnie np. dla Grupy PSA (Titan GT1 Pro 2312 SAE 0W-30) czy koncernu VW (Titan GT1 Longlife IV SAE 0W-20, który ma oficjalne dopuszczenie VW 50800/50900) oraz oleje do najnowszych silników takich producentów jak Volvo (Titan GT1 Pro V SAE 0W-20) czy Mercedes-Benz (Titan GT1 Pro 229.6 SAE 5W-30).
W gamie produktów uniwersalnych, które zostały stworzone po to, aby pokryć możliwie najszerszy zakres parku samochodów osobowych, można znaleźć aż 8 różnych produktów. Jednym z nich jest Titan GT1 Flex 5 SAE 0W-20, który ma dopuszczenia BMW Longlife-17 FE+, MB-Approval 229.71 oraz OV 040 1547-A20, innym – Titan GT1 Flex C23 SAE 5W-30, znajdujący zastosowanie w niemal 80% samochodów osobowych poruszających się po polskich drogach.
Do zastosowań hybrydowych
W ostatnim czasie w linii produktów Titan wprowadzone zostało oznaczenie BluEV Technology, które identyfikuje produkty z bieżącego portfolio nadające się również do aplikacji hybrydowych. Obecnie producenci OEM często sięgają po sprawdzone środki smarne i używają ich w nowych zastosowaniach w samochodach hybrydowych. Współdziałanie silnika spalinowego z elektrycznym w pojazdach hybrydowych wymusza częstą pracę silnika spalinowego w trybie start-stop, co stawia przed olejami silnikowymi dodatkowe wyzwania w postaci bardzo krótkich czasów osiągnięcia ciśnienia oleju w różnych elementach. Oleje silnikowe Titan BluEV Technology spełniają dokładnie te wymagania i będą łatwe do zidentyfikowania dzięki odpowiedniemu oznakowaniu.
Komentarze (0)