Paliwa i oleje

Oleje silnikowe

ponad rok temu  06.02.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 4 minuty

Liqui Moly: wymiana oleju zdecydowanie w warsztacie [TEMAT MIESIĄCA]

Liqui Moly - niemiecka marka posiadająca w ofercie oleje samochodowe i przeróżne dodatki do paliw i silnika. Skąd jej popularność? Mechanicy zwracają uwagę na wysoką jakość produktów i coraz częściej polecają je dla swoich klientów. O nowościach takich jak np. coraz popularniejszych „płukankach" do silnika oraz o tym, dlaczego lepiej wymienić olej w warsztacie niż w ASO, rozmawiamy z panem Piotrem Kasprzakiem, prezesem Liqui Moly Polska.

Państwa firma na tle „gigantów” jest dość „mała”, ale ma już swoje miejsce na rynku. Wśród wielu warsztatów panuje opinia, że to właśnie Państwa oleje zapewniają najlepszą ochronę wrażliwych części silnika. Czym wyróżniają się Państwa produkty na tle innych?

Rzeczywiście tak jest, produkty Liqui Moly mają bardzo wysoką jakość.

Ta opinia wynika z wieloletniej praktyki naszych klientów. Gdy ktoś już  raz zastosuje nasz dodatek do paliwa lub oleju czy tęż któryś z produktów z gamy chemii warsztatowej od razu wie, że to po prostu działa. W przypadku oleju nasi klienci, bardzo często odczuwają poprawę w kulturze pracy silnika. Według nich silniki pracują ciszej i bardziej miękko i co ogromnie ważne - wykazuje mniejszy apetyt na olej.

W przypadku dodatków do paliwa sprawa jest jeszcze bardziej oczywista. Podłączenie kopcącego diesla do puszki preparatu Oczyszczacz wtryskiwaczy nr art. 2666 zazwyczaj skutkuje znaczną poprawą pracy silnika.

Kierowcy często stwierdzają, że „ich silnik rozsypał się przez olej”, ale z drugiej strony to często mechanicy popełniają błąd i źle dobierają olej do danego auta i silnika. Pozornie to przecież powinna podstawowa czynność przy eksploatacji auta - skąd więc wspomniane błędy?

To fakt, w nowoczesnych silnikach nie można dobierać oleju tylko i wyłącznie na podstawie jego lepkości. Coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin powodują, że konstruktorzy tworzą coraz bardziej wysilone silniki. Te z kolei  wymagają olejów o określonym współczynniku HTHS czy ilości zawartych dodatków przeciw zużyciowych, które  wpływają bezpośrednio na zapychanie filtra DPF.

Stąd w naszej ofercie tak duża różnorodność olejów. Dla ułatwienia w ich doborze i dla bezpieczeństwa klientów apelujemy o posługiwanie się naszym katalogiem doboru oleju.

Na rynku mamy mnóstwo dostępnych dodatków do oleju. Coraz popularniejsze są tak zwane „płukanki” - warsztaty często namawiają swoich klientów do ich zastosowania przed wymianą oleju. Dlaczego? Jakie są efekty? Jakie inne dodatki znajdziemy w ofercie i jakie są najpopularniejsze?

Rzeczywiście zauważyliśmy ten trend i sami staramy się edukować naszych klientów w kwestii płukanie układu olejowego. Płukanie jest bardzo korzystne i przyczynia się do poprawy pracy pierścieni tłokowych poprawiając kompresję zabrudzonego silnika. Poza tym preparat płuczący udrażnia kanały olejowe eliminując ryzyko uszkodzenia ułożyskowania wału korbowego i wałka rozrządu. Co równie ważne płukanka   poprawia pracę wariatorów zmiennych faz rozrządu. Co do innych dodatków do oleju i paliwa też zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży. Większość naszych klientów docenia właściwości dodatku z MOS2 nr art. 8342  w przypadku bardziej wyeksploatowanych jednostek a klienci nowszych pojazdów chętnie korzystają z dodatku CERATEC nr art. 7181.

Dziś olej silnikowy możemy kupić nawet w supermarkecie za kilkadziesiąt złotych. Czym on się różni od Państwa produktów?

Nasze oleje produkujemy we własnej fabryce (Saarlouis, Niemcy), nasze laboratorium kontroluje zarówno jakość surowców jaki gotowych wyrobów. Aby uzyskać odpowiednią jakość oleju silnikowego musimy kupować najlepszej jakości bazę olejową i stosować dużą zawartość dodatków.

Środki smarne Liqui Moly zdecydowanie nie należą da kategorii olejów marketowych.

Jakie produkty w Państwa ofercie są przeznaczone stricte dla warsztatów?

Liqui Moly oprócz dodatków i olejów jest producentem chemii warsztatowej.

W swoim asortymencie posiadamy zmywacze, odrdzewiacze, kleje do gwintów i inne wyspecjalizowane produkty. Oprócz tego dysponujemy urządzeniem do czyszczenia układów wtryskowych i filtrów DPF, urządzenia do odgrzybiania klimatyzacji i system do naprawy pęknięć szyb samochodowych.

Czym jest linia „Pro-Line”?

Są to produkty dedykowane dla warsztatów. Mogą to być bardziej skoncentrowane dodatki do paliw i oleju jak również chemia warsztatowa, która pozwala na oszczędność czasu i kosztów naprawy pojazdu.

Wymiana oleju w warsztacie czy ASO - Pana zdaniem?

Zdecydowanie w warsztacie niezależnym. To rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze dla kierowcy i daje jemu znacznie większy wybór. Ponadto logo producenta samochodu na bańce oleju wcale nie oznacza lepszej jakości. Jeśli jednak kierowca chce serwisować swój samochód w ASO zawsze może samodzielnie zakupić olej i zlecić serwisowi wymianę. Należy tylko zwrócić uwagę przy zakupie czy dany olej spełnia wymagane do danego pojazdu aprobaty lub posłużyć się naszym katalogiem doboru oleju.

Rozmawiał Bartłomiej Ryś

Oleje silnikowe oraz wszystkie związane z tym tematy, takie jak wymiana oleju czy dodatki do oleju, to nasz TEMAT MIESIĄCA w lutym. 

Komentarze (4)

dodaj komentarz
  • ~ Norbi 4 ponad rok temu Tylko w warsztacie. U siebie nie mam miejsca i warunków do tego. Ale jesli mechanik nie poleci dobrego oleju to warto pogłębić temat i coś dobrego wybrać, nie pozwolić na lanie byle czego. U mnie sprawdził się olej Hyundai XTeer. Nie spala się podczas jazdy, silnik chodzi lżej i ciszej
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Daniel 3 ponad rok temu Ja mam kumpla, który ma swój warsztat i on mi zawsze wymienia. Polecił mi olej od K2, bo jest w rozsądnej cenie i sprawdza się rewelacyjnie.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ grandier 2 ponad rok temu Ja akurat zawsze wymieniam olej w aso (ford), przy okazji przeglądów i jeszcze nigdy nie spotkały mnie z tego tytułu nieprzyjemności. A skoro i tak mam to w cenie, to po co miałbym kombinować?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ alvaro 1 ponad rok temu Pewnie, że w warsztacie, przynajmniej wiesz, co Ci leją a nie jak w ASO
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony