ReklamaB1 - automechanika Mirek

Paliwa, oleje

Paliwa, oleje

AKCJA ZIMA

13 dni temu  07.11.2017, ~ Administrator   

Wymiana oleju silnikowego przed zimą? [AKCJA ZIMA]
Strona 1 z 2

Niezależnie od tego czy tegoroczna zima będzie atakowała śniegiem oraz mrozem czy okaże się lekka i deszczowa, warto przygotować swój samochód do nadchodzącego sezonu. Ekspert Shell Helix wyjaśnia, jakie korzyści może przynieść wymiana oleju silnikowego przed zimą.

Jeśli chodzi o częstotliwość wymiany oleju, każdy właściciel auta powinien stosować się do wskazówek producenta auta i informacji zawartych w książce serwisowej. Nie bez znaczenia jest także styl jazdy kierowcy czy warunki eksploatacji samochodu. Zazwyczaj zaleca się, aby olej silnikowy wymieniać nie rzadziej, niż co 15 tysięcy kilometrów. Specjalista Shell przekonuje, że ze względu na fakt, że olej silnikowy w trakcie eksploatacji traci swoje właściwości i może się okazać, że nie sprawdzi się w czasie dużych wahań temperatury oraz przy wysokiej wilgotności powietrza. Dlatego warto tak planować wymiany, by dokonywać ich tuż przed zimą.

Zimowa ochrona 

Klasa lepkości określa temperaturę w jakiej może być używany dany środek smarny. To właśnie od lepkości zależy, jak szybko olej znajdzie się w układzie silnika oddzielając od siebie współpracujące części i chroniąc jednostkę napędową przed zużyciem. Dlatego dokonując wymiany oleju silnikowego przed zimą należy zwrócić szczególną uwagę na klasę jakości oleju i jego lepkość.  

Jeżeli pozwalają na to rekomendacje producenta pojazdu, warto stosować oleje w pełni syntetyczne o niskich lepkościach np. 0W-30. Takie produkty najlepiej zabezpieczą silnik zimą – po uruchomieniu pojazdu błyskawicznie docierają do tłoka, łożysk korbowodowych i innych daleko położonych elementów smarowania.

Niedostateczne smarowanie jednostki napędowej i jej podzespołów może spowodować poważne uszkodzenia. Nie zawsze są one widoczne natychmiast, ale po pewnym czasie ujawniają się w postaci, np. spadku mocy, nadmiernego zużywania oleju silnikowego, a w najgorszym przypadku uszkodzenia silnika podczas zimnego rozruchu - mówi Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell Polska.

Doskonałym przykładem syntetycznych olejów silnikowych, które uzyskały rekomendacje i aprobaty wiodących na świecie producentów samochodów są produkty Shell Helix Ultra. Wykorzystana w ich produkcji Technologia Shell PurePlus sprawia, że środki smarne Shell pozbawione są niemal wszystkich zanieczyszczeń, jakie znajdują się w ropie naftowej. Oznacza to możliwość utrzymania jednostki napędowej w czystości i kondycji niemal identycznej z fabryczną[1]. Mniej zanieczyszczeń to także lepsze warunki pracy silnika. To zaś pociąga za sobą zwiększenie trwałości podzespołów oraz silnika czy cichszą i płynniejszą jazdę. Ponadto, oleje silnikowe Shell Helix Ultra, dzięki bardzo dobrym parametrom płynięcia w niskich temperaturach, szybko docierają do wszystkich zakamarków silnika nawet w czasie dużych mrozów. Jednym z rekordzistów w tym parametrze jest Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który zachowuje płynność w temperaturach sięgających nawet -51ºC[2]. Ograniczenie do minimum czasu dotarcia oleju do najdalszych elementów jednostki napędowej, ułatwia uruchomienie silnika nawet w bardzo niskich temperaturach.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Masny 2 9 dni temuocena: 0%  Ty jesteś woda! Co ma w ogóle wspólnego lato do lepkości oleju? Jedynie co ma wspólnego to temperatura oleju. To że drugi współczynnik określany jest mianem lepkości letniej to nie ma on nic wspólnego z pogodą czy pora roku. Określa on lepkość w temperaturze 100 st C. I on będzie miał w temperaturze roboczej oleju taką samą lepkość niezależnie czy na zewnątrz jest -30 czy +30 stopni C. Pozdrawiam.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ @28cali 1 12 dni temuocena: 50%  "Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który zachowuje płynność w temperaturach sięgających nawet -51ºC" - ale latem to woda..
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony