Efektywność paliwowa (ikona z dystrybutorem) – określana przez współczynnik oporów toczenia opony. Jest wyrażona za pomocą klas od A do G, gdzie A oznacza najbardziej oszczędną oponę.
Hamowanie na mokrej nawierzchni (ikona z deszczem) – informuje o długości drogi hamowania. Klasa A oznacza, że dany model opon posiada najkrótszą drogę hamowania na mokrej jedni – przy prędkości 80 km/h droga hamowania będzie nawet o 18 m krótsza niż przy oponach najniższej klasy G.
Zewnętrzny hałas toczenia (ikona z głośnikiem) – wyrażona w decybelach wartość emitowana przez daną oponę przy prędkości 80 km/h.
– Każde uchybienie w zakresie dbałości o opony może mieć tragiczne skutki na drodze. Opona jest drugim, a w samochodach z turbo, trzecim najszybciej obracającym się elementem samochodu. Według 3/4 badanych kierowców elementem wyposażenia wpływającym w największym stopniu na bezpieczeństwo jazdy są hamulce2, jednak należy pamiętać, że to opony przenoszą moc i siłę auta oraz sprawność hamulców na drogę. Odpowiedni dobór ogumienia to minimalizacja zagrożenia dla wszystkich kierowców i komfort jazdy dla kierującego – informuje Piotr Sarnecki.
3 Badanie Kantar Millward Brown dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, Warszawa, czerwiec 2018
4 Moto Data 2018 – Panel użytkowników samochodów, N=1000 respondentów
5 Moto Data 2017 – Panel użytkowników samochodów
1 Moto Data 2018 – Panel użytkowników samochodów, N=1000 respondentów
2 Badanie Kantar Millward Brown dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, Warszawa, czerwiec 2018
1 Komisja Europejska, Raport Studium wybranych aspektów korzystania z opon związanych z bezpieczeństwem, grudzień 2014, str. 26
1 Badania Dekra Automobil GmbH w Niemczech
2 Raport TUV Automotive GmbH dla Komisji Europejskiej
Komentarze (0)