- Kluczową różnicą w płynach chłodzących jest ich baza, z której zostały wyprodukowane, a więc glikol etylenowy (najczęściej niebieski kolor) i glikol propylenowy (najczęściej zielony) oraz produkty nie zawierające krzemianów. Należy pamiętać, że glikol etylenowy nie jest mieszalny z glikolem propylenowym i odwrotnie. Kolor nie ma znaczenia, jednak skład płynu już tak – przestrzega Piotr Żaczek.
Sprawne hamulce to krótsza droga hamowania
Jedną z najważniejszych rzeczy do sprawdzenia przed sezonem zimowym są grubość klocków oraz stan tarcz hamulcowych. Warto przy okazji sprawdzić przewody hamulcowe (elastyczne i metalowe). W przypadku przewodów elastycznych należy się upewnić, czy są całe i nie grozi im przerwanie. Z kolei częstą przypadłością przewodów metalowych jest korozja. Rdza zazwyczaj eliminuje takie elementy z dalszej eksploatacji i należy je wymienić na nowe. Nie można także zapomnieć o sprawdzeniu działania hamulca ręcznego.
- Na co dzień zazwyczaj nie zauważamy zachodzących zmian w stanie technicznym naszego samochodu. Dlatego zdjęcie kół przy sezonowej wymianie opon to świetny moment, aby ocenić zużycie klocków i tarcz hamulcowych. To samo dotyczy amortyzatorów i elementów ich mocowania – dodaje ekspert iParts.pl.
To, co warto wykonać przed zimą, to na pewno badanie na ścieżce diagnostycznej rozkładu sił hamowania. Sprawdza się wówczas, czy siła hamowania jest równomierna pomiędzy lewą a prawą osią samochodu. Dlaczego jest to tak ważne? Zimą nierównomierna siła hamowania może łatwo doprowadzić do poślizgu, co stwarza poważne niebezpieczeństwo na drodze.
Najlepsze części w najpopularniejszym sklepie motoryzacyjnym w Polsce!
Według prestiżowych i niezależnych rankingów Money.pl, Gazety Wyborczej, serwisu Wyborcza.biz, iParts.pl to sklep nr 1 w Polsce z częściami samochodowymi, plasujący się w czołówce największych i najpopularniejszych firm działających na rynku e-commerce w zestawieniach magazynu Internet Standard i wynikach badań Gemius.
Komentarze (1)