Producent opon po raz kolejny powiększa swoją ofertę dla segmentu samochodów sportowo-użytkowych. Oprócz wysokiego poziomu komfortu i bezpieczeństwa, sztandarowe opony Ventus S1 evo² SUV, do stale rozwijającej się grupy samochodów sportowo-użytkowych, zapewniają również niezwykle niski opór toczenia. W ostatnim czasie koncern Daimler AG zdecydował się na wybór tego ogumienia jako oryginalnego wyposażenia swoich pojazdów. Produkcja wspomnianych opon odbywa się w całości w nowoczesnej fabryce firmy Hankook na Węgrzech.
Zmniejszone opory toczenia
Firma Hankook ponownie powiększa swoją ofertę skierowaną do segmentu samochodów wyczynowych, wprowadzając nowe wysokiej jakości ogumienie Ventus S1 evo² SUV. Opony te opracowano nie tylko z myślą o typowych aspektach związanych z komfortem i bezpieczeństwem wysokiej klasy pojazdów, takich jak precyzyjne sterowanie, doskonała skuteczność hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, wysoka stabilność kierunkowa czy niski hałas podczas jazdy. Inżynierom z firmy Hankook udało się także znacząco zmniejszyć opór toczenia. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu nowoczesnej mieszanki polimeru styrenu i krzemionki o doskonałych właściwościach przyczepnych, która gwarantuje nie tylko zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni, ale także większą zgodność z przepisami ochrony środowiska.
Opony do Mercedesów: GLC i GLC Coupe
Przedsiębiorstwo dostarczy specjalną wersję wielokrotnie nagradzanych opon z serii Ventus do samochodów sportowo-użytkowych, o doskonałych parametrach przy niskim oporze toczenia, także do popularnych modeli Mercedes-Benz GLC i GLC Coupé. Producent wysokiej klasy samochodów ze Stuttgartu standardowo montuje ogumienie Hankook Ventus S1 evo² SUV w najnowszej generacji swoich średniej wielkości pojazdów typu SUV. Firma Hankook dostarcza ogumienie do modeli Mercedes-Benz GLC w rozmiarze 235/65R17 V MO i 235/60R18 V MO. Podczas testów wyróżniała się zwłaszcza wersja MO w rozmiarze 18 cali, głównie za sprawą niezwykle niskiego oporu toczenia. W związku z tym koncern Daimler AG zdecydował się wybrać ją jako oryginalne wyposażenie na rynek UE, gdzie ważną rolę odgrywa poziom emisji CO2. Ponadto sportowy Mercedes-Benz GLC Coupé wyposażony jest w 19-calowe opony w kombinacji 235/55R19 Y MO (przód) i 255/50R19 Y MO (tył), aby sprostać dynamicznej charakterystyce jazdy tego pojazdu typu coupé.
„Niezrównane osiągi oferowanych przez nas produktów świadczą o naszym potencjale. Jesteśmy w stanie zapewnić wysokiej jakości zaawansowane technologicznie produkty firmy Hankook we wszystkich segmentach samochodów klasy premium: do pojazdów użytkowych i pasażerskich oraz popularnych samochodów sportowo-użytkowych”, wyjaśnia Ho-Youl Pae, dyrektor Hankook Tire w Europie. „Jesteśmy szczególnie dumni z faktu, że oryginalne wyposażenie pojazdów koncernu Daimler AG, w tym ogumienie do modeli Mercedes-Benz GLC i GLC Coupé, opracowywane jest we współpracy z niemieckim centrum badawczo-rozwojowym i produkowane całkowicie w naszej nowoczesnej europejskiej fabryce”.
Opona zaprojektowana dla SUVów
Zaawansowana technologia wykorzystana do opracowania opon Hankook Ventus S1 evo² SUV, zawierająca bieżnik wielokątowy oraz karkas wykonany z podwójnej warstwy włókna wiskozowego, sprawdza się na nawierzchniach typowych dla wykorzystania samochodów typy SUV. Technologia ta odznacza się maksymalną powierzchnią styku z podłożem w każdych warunkach. Zainspirowany wyścigami serii DTM innowacyjny, 3-warstwowy projekt bloku z układem schodkowym zewnętrznych bloków żebra zapewnia równomierną powierzchnię styku pomimo zużywania się, czemu zawdzięczamy doskonałą przyczepność w całym okresie eksploatacji.
Dzięki wydłużeniu czasu mieszania przy zmniejszonej temperaturze znacząco zwiększono prędkość wiązania oraz otrzymano bardziej ukierunkowane usieciowanie cząsteczek sadzy i gumy w mieszance bieżnika. W rezultacie podczas jazdy wytwarzana jest mniejsza ilość ciepła, co ma pozytywny wpływ na dynamikę jazdy oraz, przede wszystkim, opór toczenia i zużycie. Ponadto nowo opracowany polimer styrenu znacząco poprawia przyczepność opony, umożliwiając niezwykłą skuteczność hamowania i przyczepność na mokrej nawierzchni.
Komentarze (0)