![Napęd 4x4 nie skraca drogi hamowania na śliskich nawierzchniach](https://warsztat.pl/img/artykuly/65164_naped-4x4-nie-skraca-drogi-hamowania-na-sl_1.jpg?dta=1513250624)
Na mokrej nawierzchni przy temperaturze +2 st. C droga hamowania samochodu jadącego na oponach letnich była dłuższa aż o 11 metrów niż samochodu na oponach zimowych.
„Cieszy zmiana postaw kierujących – aż 78% badanych popiera pomysł wprowadzenia wymogu jazdy na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową – takie rozwiązanie prawne stosowane jest już w 26 krajach w Europie. Wzrastająca świadomość Polskich kierowców daje nadzieję na to, że coraz więcej osób będzie jeździć zimą na oponach zimowych lub dobrych całorocznych – teraz aż jedna trzecia z nich naraża siebie i innych jeżdżąc w oponach letnich zimą” – dodaje Piotr Sarnecki.
Źródła:
1Komisja Europejska, Raport Studium wybranych aspektów korzystania z opon związanych z bezpieczeństwem, grudzień 2014
2 How do tyres work?, https://www.youtube.com/watch?v=zLMwF5WR-us&feature=youtu.be&t=23s
3 Został on określony regulaminem ONZ Nr 117 i wprowadzony rozporządzeniem unijnym 661/2009
4 Zalety opon zimowych: opony letnie vs opony zimowe, https://youtu.be/9-4YS16AM3w
5Winter Tyres v Summer Tyres: the Truth! - Auto Express, https://www.youtube.com/watch?v=elP_34ltdWI
6 Moto Data 2017 - Panel użytkowników samochodów, Marzec 2017
Komentarze (0)