Najlepsza? Continental Premium Contact 6
Tegoroczny sezon letni obfitować będzie w wiele oponiarskich nowości. Nie każda opona oponie równa. Eksperci z OPONEO.PL postanowili przyjrzeć się wynikom testów i sprawdzić, które z najnowszych produktów w ofercie na sezon letni posiada najlepsze właściwości jezdne.
Najlepsi z najlepszych – opony pod lupą ekspertów
Kupując opony letnie z pewnością pojawia się dylemat na którą z nich się zdecydować, zwłaszcza że wiele produktów zostało wyposażonych w innowacyjne technologie, przez co parametry opon uległy znacznej poprawie. W podjęciu decyzji pomóc mogą wyniki przeprowadzanych rokrocznie testów opon. Zdecydowanie największym autorytetem w tej dziedzinie cieszy się niemiecka organizacja ADAC oraz tygodnik Autobild. Na całościową ocenę w teście Autobild składają się : poziom komfortu, ścieralność, poziom hałasu, długość drogi hamowania, czy też stopień zużycia. Po przeanalizowaniu wyników z każdej kategorii, w pierwszej dziesiątce rankingu na 2017 rok znalazły się następujące modele :
1) Continental Premium Contact 6,
2) Dunlop SportMaxx RT 2,
3) Falken Azenis FK510
4) Pirelli Cinturato P7 Blue
5) Hankook Ventus Prime 3 K125
6) Fulda SportControl 2
7) Bridgestone Turanza T001 Evo
8) Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
9) Michelin Primacy 3
10) Uniroyal Rainsport 3
W powyższym zestawieniu widać, że mimo wysokich pozycji sprawdzonych i znanych modeli opon, jak Dunlop SportMaxx RT 2, lub Pirelli Cinturato P7 Blue, prym wiodą jednak tegoroczne nowości. Na czele listy znalazł się nowy model Premium Contact 6 od Continental, na szóstym miejscu uplasował się SportControl 2 od Fuldy, tuż za nim z miejscem 7 Turanza T001 Evo i z miejscem 8 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Warto przyjrzeć się jednak nowościom, które nie załapały się jeszcze na tegoroczne testy. Należą do nich między innymi: Bridgestone DriveGuard oraz Michelin Pilot Sport 4S.
„Tegoroczna nowość od Bridgestona to pierwszy produkt na rynku posiadający system bezpieczeństwa, odpowiedni dla każdego samochodu z czujnikiem ciśnienia opon, a testy wykazały, że opona DriveGuard zapewnia możliwość jazdy nawet przy mocnym uszkodzeniu, lub wyrwaniu części bieżnika. Z kolei nowa opona Pilot Sport 4S od Michelin, w przejeździe testowym umożliwiła precyzyjne prowadzenie mocnego i szybkiego auta nawet przy dużych prędkościach" - mówi Ernest Pujszo, Dyrektor Handlowy z OPONEO.PL
W przeprowadzonych testach wewnętrznych obie opony wykazały spory potencjał. Po raz kolejny producenci proponują klientom produkt najwyższej jakości, o znakomitych właściwościach jezdnych. Nowe ulepszone technologie podniosły poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Tegoroczny wybór opony będzie więc niesamowicie trudny, ponieważ większość nowości spisuje się tak samo dobrze , jeśli nie lepiej jak ich poprzednicy.
Wybór opony a preferencje i priorytety
Według testów przeprowadzonych przez AutoŚwiat.pl dla opon w rozmiarze 225/50 R17, tylko co trzecia dostępna na rynku opona spełnia wymogi i jest godna polecenia. Wybór opony zależy jednak od naszego sposobu jazdy, auta, osiąganych prędkości, warunków atmosferycznych i klimatycznych, a w szczególności od preferencji. Przykładowo jeśli mieszkamy na południu Włoch i używamy auta głównie na dojazdy do pracy, nie ma naglącej potrzeby by opona osiągała znakomite wyniki w testach na mokrej nawierzchni z uwagi na małą ilość opadów. Inna sytuacja będzie w Anglii, gdzie klienci kierując się bezpieczeństwem przy wzmożonych opadach deszczu, będą szukali opony, która świetnie zda test na aquaplanning. Wyjściowym kryterium, które musiało zostać spełnione aby opona mogła zostać dopuszczona do dalszej fazy testów, była właśnie droga hamowania na suchej i mokrej powierzchni.
Pod względem prowadzenia na mokrej powierzchni jezdni, najlepszy okazał się Pirelli ze średnią prędkością 79,9 km/h. Drugim miejscem podzieliły się marki: Bridgestone z wynikiem 79,7 km/h oraz Dunlop (79,7 km/h). Test sprawdzający prowadzenie na suchej powierzchni wykazał, że pierwsze miejsce zajmuje Pirelli osiągając 117,3 km/h, tuż za nim z różnicą zaledwie 0,1 km\h uplasował się Continental, a trzecia pozycja powędrowała do Falkena (116,8 km/h). W próbie aquaplaningu bezapelacyjnym zwycięzcą okazał się Uniroyal, który tracił przyczepność dopiero przy 93km/h. Drugie miejsce w tej kategorii przypadło marce Dunlop, której opony zachowywały przyczepność aż do 90,1 km/h. Na podium znalazł się również Goodyear z maksymalną prędkością 89,8 km/h. Zdecydowanie najtrwalsza okazała się oponiarska nowość - Premium Contact 6 od firmy Continental, z przebiegiem 39,996 km. Drugie pod względem trwałości okazały się być opony Dunlop Sport Maxx RT2 (36,592 km), a trzecie miejsce zajął model Primacy 3 od Michelin (33,221 km).
Biorąc pod uwagę jednak główne parametry tj. zużycie, opory toczenia, poziom hałasu oraz wyniki otrzymane w testach przeprowadzonych przez Autobild, śmiało można stwierdzić, że zwycięzcą obu rankingów został Continental Premium Contact 6. Zaraz za nim plasuje się Dunlop Sport Maxx RT2 a brąz w udziale przypada Falken Azenis FK510. Wyniki obu przeprowadzonych testów są więc zbieżne, a opony które trafiły do pierwszej dziesiątki, to światowej klasy produkty zapewniające komfort i bezpieczeństwo w każdych warunkach jazdy.
Komentarze (2)