Na Torze Modlin (w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska) na zaproszenie Bridgestone mieliśmy okazję testować najnowszą oponę tego producenta - Turanza T005. To letnia opona turystyczna, o bardzo szerokim zastosowaniu i szerokiej rozmiarówce. W testach wziął udział również ambasador marki Bridgestone, skoczek narciarski Maciej Kot. A zadania, z którymi mieli zmierzyć się kierowcy, zostały przygotowane przez Tomasza Czopika, kierowcę rajdowego, a także właściciela szkoły bezpiecznej jazdy.
Same testy podzielone były na dwa etapy. Pierwszy miał charakter rozrywkowo-sportowy, gdzie kierowcy starali się w jak najszybszym czasie pokonać odcinki specjalne. Były ostre zakręty, slalom, szykany. Tu, co ciekawe, Maciej Kot nie dał szans konkurencji. Ale prawdziwe testowanie nowego produktu Bridgestone odbywało się na trasach do doskonalenia umiejętności kierowców. Tam mieliśmy okazję sprawdzić, jak opona sprawuje się na wodzie. Zadania to wyprowadzanie auta z poślizgu, porównanie właściwości jezdnych na suchym i mokrym asfalcie (na przykład tuż po burzy) czy jazda po wodzie (jak zdarza się w trakcie ulewy). Producent chwali się doskonałymi właściwościami jezdnymi opony w takich warunkach. Trzeba przyznać, że produkt zrobił na dziennikarzach branży motoryzacyjnej (to ich zaproszono do udziału w testach) duże wrażenie. Bardzo dobra przyczepność na mokrym asfalcie - to ważny atut tej opony. Różnica była nieodczuwalna po zmianie nawierzchni - a więc zjechaniu z suchego asfalt na mokry. Opona sprawnie odprowadza wodę - hamowanie na zalanej wodą ulicy wypadło bardzo dobrze.
Wkrótce zaprezentujemy relację filmową z tego wydarzenia, gdzie o opinię na tematy opony zapytaliśmy ekspertów - instruktorów jazd, oraz ambasadora marki Bridgestone Macieja Kota, którego - jak się okazało - wielką pasją są sporty motorowe.
A już teraz - galeria zdjęć.
Fot. Piotr Łukaszewicz oraz Bridgestone.
Komentarze (2)