Parkowanie na krawężniku lub jazda po dziurawej nawierzchni mogą przyczynić się do poważnego uszkodzenia opon. Taki sam efekt mogą wywołać również odłamki kamieni. Jeśli opona uderzyła w twardy i ostry przedmiot, należy natychmiast skontrolować jej stan w punkcie sprzedaży opon. Uszkodzenie ściany bocznej zwykle kończy się koniecznością kupna i montażu nowej opony.
Technologia aramidowej ściany bocznej opracowana przez Nokian Tyres zapewnia niespotykany dotąd poziom wytrzymałości i ochrony podczas jazdy w wymagających warunkach drogowych. Wytrzymałe syntetyczne włókno aramidowe wchodzi w skład mieszanki, z której produkowana jest opona, i wzmacnia jej ściany boczne. Dzięki włóknom aramidowym opona jest bardziej odporna na uderzenia i przecięcia, czyli uszkodzenia, które mogłyby z łatwością ją zniszczyć i tym samym zakłócić podróż.
Wartość dodana dla klientów
Nokian Tyres rozszerza zastosowanie swojej technologii Aramidowej Ściany Bocznej w oponach do SUV-ów, zaprojektowanych z myślą o jeździe w zmiennych i wymagających warunkach pogodowych panujących zimą. Na początku 2017 roku ta unikalna technologia, która zapewnia oponom dodatkową ochronę i jeszcze większą trwałość, zostanie zastosowana w szerszej gamie produktów. Z czasem włókna aramidowe znajdą się także w oponach zimowych Nokian Hakkapeliitta LT oraz oponach letnich Nokian Rotiiva.
„Otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od kierowców SUV-ów, którzy podkreślali praktyczny wymiar tego rozwiązania. Włókna aramidowe, które zwiększają wytrzymałość opon, zapewniają naszym klientom jeszcze więcej kilometrów beztroskiej jazdy. Przypadkowe uszkodzenia opon mogą wiązać się z wysokimi kosztami, niemniej jednak technologia aramidowej ściany bocznej, która chroni oponę przed bocznymi uderzeniami, może skutecznie zapobiegać wielu usterkom” – mówi Petri Niemi, dyrektor ds. zarządzania produktem w Nokian Tyres.
„Nieustannie rozwijamy nasze produkty. Pracujemy także nad udoskonalaniem parametrów istniejących już produktów, tworząc tym samym wartość dodaną dla naszych klientów i dystrybutorów” – dodaje Niemi.
Konstrukcja aramidowej ściany bocznej jest wyjątkowo odporna na zużycie i przecięcia. Została zastosowana po raz pierwszy w oponie z kolcami Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, która zwyciężała w licznych testach opon. To nadzwyczaj wytrzymałe włókno, które stanowi element konstrukcji ściany bocznej, jest wykorzystywane również w przemyśle lotniczym i obronnym.
Na ścianie bocznej każdej opony z technologią aramidową widnieje logo Aramid. Poniżej znajduje się rozszerzona gama naszych produktów wykorzystujących tę technologię:
Produkty, w których technologia aramidowej ściany bocznej zostanie wprowadzona 1 stycznia 2017 roku:
Nokian Rotiiva AT Plus & Nokian Rotiiva AT
Produkty, w których już wykorzystano technologię aramidowej ściany bocznej:
Zobacz – tak działa technologia aramidowej ściany bocznej Nokian
Komentarze (0)