Opony ciężarowe

Ogumienie

Opony

Opony ciężarowe

ponad rok temu  30.05.2018, ~ Administrator   

Goodyear doradza operatorom autokarów

Specjalne opony autokarowe zapewniają długie przebiegi, komfort jazdy i niski koszt na kilometr. W Europie zbliża się sezon wakacyjny, dlatego Goodyear radzi operatorom autokarów turystycznych i międzymiastowych montować opony przeznaczone wyłącznie dla pojazdów tego typu. Wyborem może być ogumienie Marathon Coach, które zapewnia długie przebiegi, niskie zużycie paliwa i maksymalny komfort pasażerów.

Skrócenie żywotności wskutek nierównomiernego zużycia jest poważnym problemem opon montowanych na nowoczesnych autokarach. Aby temu zaradzić, Goodyear opracował ogumienie specjalnie dostosowane do wymagań najnowszej generacji pojazdów pasażerskich. Asymetryczna konstrukcja opon Marathon Coach zapewnia długie przebiegi, całoroczne osiągi oraz wysoki poziom komfortu kierowcy i pasażerów.

„Współczesne autokary są niezwykle zaawansowane – mają mocne silniki i osiągają wysokie prędkości. Z kolei pasażerowie stawiają wysokie wymagania w zakresie komfortu i niskiego poziomu hałasu. Opona Goodyear Marathon Coach powstała po to, by sprostać tym wyzwaniom” - wyjaśnia Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon użytkowych Goodyear Tires Europe. „Marathon Coach ma wyjątkowe właściwości i zawiera rozwiązania techniczne opracowane specjalnie z myślą o tych pojazdach. Produkt oferuje przy tym niski koszt na kilometr, co jest niezwykle istotne dla operatorów”.

Najważniejsze właściwości bieżnika Marathon Coach to asymetryczny wzór i pełne bloki barkowe, dzięki którym opona zużywa się równomiernie i uzyskuje długie przebiegi. Bieżnik ma pięć żeber, z których cztery mają lamele typu Flexomatic poprawiające trakcję i hamowanie. Pełne bloki barkowe z lamelami wyłącznie na piątym, zewnętrznym żebrze, przeciwstawiają się siłom oddziałującym podczas pokonywania zakrętów, oraz wysoko położonemu środkowi ciężkości pojazdu. Wyróżniają się ponadto większą ilością gumy bieżnikowej, co pomaga sprostać oddziaływaniu niezależnego zawieszenia. Sztywniejszy bieżnik na zewnętrznej części opony również przystosowano do oddziaływania sił powstających wskutek wysoko położonego środka ciężkości. Lamele w drugim żebrze ustawiono pod ostrym kątem, co zapobiega nierównomiernemu zużyciu i jednocześnie poprawia prowadzenie opony. Radialne lamele w trzecim i czwartym żebrze mają nieco łagodniejszy kąt natarcia, co poprawia przyczepność i właściwości trakcyjne opony, zapewniając bardziej zrównoważone osiągi. Kolejną cechą bieżnika są rowki, które przeciwdziałają wbijaniu się kamieni i związanym z tym uszkodzeniom.

Opony Marathon noszą oznaczenia M+S oraz 3PMSF, oznaczające spełnianie wymagań stawianych produktom zimowym, wprowadzanych w coraz większej liczbie krajów Europy we wskazanych miesiącach roku lub gdy wymagają tego warunki.

Aby zoptymalizować osiągi opon należy montować je w określony sposób. Ogumienie montowane pojedynczo na osi prowadzącej lub wleczonej powinno być zakładane zewnętrznym barkiem (z lamelami) na zewnątrz pojazdu. Opony montowane bliźniaczo na osi napędowej zakłada się barkami zewnętrznymi na przeciwstawnych pozycjach pary, tzn. wewnętrznym barkiem jednej opony w stronę wewnętrznego barku drugiej opony w parze.

Zalety opon Marathon Coach odzwierciedla etykieta, która wskazuje klasę B pod względem wydajności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, oraz bardzo niski poziom hałasu – jedna fala na etykiecie, co oznacza hałas zewnętrzny nie przekraczający 69dB.

Opona Goodyear Marathon Coach jest produkowana w rozmiarze 315/80R22.5 z indeksem nośności 156/150 (154/150), co odpowiada obciążeniu osi do 8 000 kg (13 400 kg).

Opona zimowa Goodyear Ultra Grip Coach

Goodyear Marathon Coach jest oponą całoroczną, ale Goodyear produkuje również model Ultra Grip Coach. Jest to specjalna opona zimowa na oś napędową autokarów, posiadająca oznaczenie M+S oraz 3PMSF i zapewniająca doskonałą trakcję na śniegu. Jest szczególnie użyteczna w przypadku autokarów jeżdżących w krajach skandynawskich i regionach alpejskich, gdzie można spodziewać się śniegu i lodu. Konstrukcja i szerokość bieżnika gwarantują nie tylko doskonałą przyczepność i trakcję w warunkach zimowych, lecz także niski poziom hałasu, co oznacza większy komfort jazdy. Opona ma trójwymiarowe lamele zwiększające trakcję w każdych warunkach oraz kierunkową konstrukcję ograniczającą hałas i zwiększającą przebiegi. Goodyear Ultra Grip Coach jest dostępna w rozmiarach 295/80R22.5 i 315/80R22.5.

Technologie Goodyear TravelMax

Opony Goodyear Coach wyróżniają się szeregiem rozwiązań technicznych – określanych mianem TravelMax – przeznaczonych dla pasażerskich przewozów dalekobieżnych i międzymiastowych. Rozwiązania te obniżają koszt na kilometr i poprawiają ogólne osiągi ogumienia. Należą do nich: mieszanka bieżnikowa Silefex, asymetryczna budowa i najnowsza konstrukcja karkasów. Silefex to wydajna paliwowo mieszanka bieżnikowa zawierająca krzemionkowe wypełniacze i wysokiej klasy naturalną gumę, która zmniejsza opór toczenia.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony