Inne

Inne

ponad rok temu  02.12.2016, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 4 minuty

Schaeffler prezentuje strategię “Mobilność przyszłości”
Strona 1 z 2

Oczekiwania względem mobilności ulegają ciągłym zmianom i wymagają nowych rozwiązań. Aby sprostać tym oczekiwaniom, Zarząd Schaeffler AG, we współpracy z radą nadzorczą oraz w porozumieniu z kadrą menadżerską Grupy, opracował strategię Grupy “Mobilność przyszłości” [ang. “Mobility for tomorrow”].

W następstwie przeprowadzonej w ostatnich latach restrukturyzacji korporacyjnej i kapitałowej przedsiębiorstwa, nowa strategia “Mobilność przyszłości” ma na celu zapewnienie Grupie Schaeffler zrównoważonego, długoterminowego wzrostu. Strategia nawiązuje do czterech głównych trendów naszych czasów: zmian klimatu, urbanizacji, globalizacji i cyfryzacji. W oparciu o te główne trendy, wytypowano 4 obszary na których będzie się koncentrować Grupa Schaeffler jako międzynarodowy dostawca rynku motoryzacyjnego i przemysłowego. Są to: (1) ekologiczne napędy [ang. eco-friendly drives], (2) mobilność miejska [urban mobility] i (3) mobilność międzymiastowa [interurban mobility], a także optymalizacja (4) łańcucha dostaw energii [energy chain].

Schaeffler, jako lider na rynku technologii, charakteryzujący się pasją do innowacji oraz najwyższą jakością, chciałby brać aktywny udział w kształtowaniu mobilności przyszłości i właśnie na takim założeniu oparta jest nowa strategia Grupy. “Chcielibyśmy aby strategia “Mobilność przyszłości” stała się naszym wkładem w czystszy, bezpieczniejszy i inteligentniejszy świat. To założenie jest fundamentem naszej wizji aktywnego kształtowania „mobilności przyszłości” jako międzynarodowego dostawcy rynku motoryzacyjnego i przemysłowego”, tłumaczy Klaus Rosenfeld, Prezes Zarządu Schaeffler AG. 

Strategia “Mobilność przyszłości” składa się z 8 strategicznych filarów, których celem jest zapewnienie przejrzystości oraz stworzenie ram umożliwiających wdrożenie strategii. 8 strategicznych filarów to: 

1. Chcemy być preferowanym partnerem w dziedzinie technologii dla naszych klientów;

2. Jesteśmy dostawcą dla rynku motoryzacyjnego i przemysłowego; 

3. Jesteśmy międzynarodowym przedsiębiorstwem obecnym na lokalnych rynkach na całym świecie;

4. Produkujemy pojedyncze komponenty oraz rozwiązania systemowe;

5. Postrzegamy programy E-mobilność, Przemysł 4.0, oraz Cyfryzacja jako kluczowe możliwości przyszłości;

6. Dążymy do osiągnięcia najwyższej możliwej jakości, skuteczności oraz wydajności dostaw;

7. Chcemy oferować atrakcyjne warunki jako pracodawca;

8. Działamy zgodnie z zasadami międzynarodowego przedsiębiorstwa rodzinnego.

Wdrożenie nowej strategii przeprowadzane jest w oparciu o doświadczenia związane z projektem “One Schaeffler”, realizowanym od października 2013 do grudnia 2015, który obejmował 16 strategicznych inicjatyw. “Strategia jest tak dobra jak jej wykonanie. Dlatego opracowaliśmy program doskonalenia oparty na 16 inicjatywach, tak by móc z sukcesem wdrożyć naszą strategię ‘Mobilność przyszłości’”, tłumaczy Klaus Rosenfeld. 

Program doskonalenia znany jako “Agenda 4 plus One” koncentruje się na 4 tematach, (1) orientacja na klienta, (2) doskonałość operacyjna, (3) elastyczność finansowa oraz (4) zarządzanie i program talentów, powiązanych z 12 inicjatywami oraz nadrzędnym celem, “plus One”, na który składają się 4 inicjatywy mające na celu zapewnienie długoterminowej konkurencyjności. W uzupełnieniu 16 strategicznych inicjatyw, opracowanych zostało ponad 400 mniejszych inicjatyw, które zostaną wdrożone na poziomie działów, funkcji oraz regionów. Zakończenie wdrażania wszystkich inicjatyw przewidziane jest na rok 2020 i podlega zarządzaniu oraz monitorowaniu przez centralę pod bezpośrednim nadzorem Prezesa Zarządu. W przypadku strategii „Mobilność przyszłości” oraz programu doskonalenia “Agenda 4 plus One” zastosowanie ma, zgodnie z czterema wartościami przedsiębiorstwa – zrównoważenie, doskonałość, innowacyjność oraz pasja – doskonalenie współpracy w przypadku interakcji. Ten cel jest wspierany, zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie, przez 3 podstawowe zasady – przejrzystość, zaufanie i współpraca – które zostały ujęte w niedawno zaktualizowanym Kodeksie Etycznym Grupy Schaeffler i będą wdrażane w poziomie międzynarodowym jednocześnie z wdrażaniem strategii. 

W oparciu o powyższe opracowany został strategiczny plan biznesowy, który dokumentuje Założenia finansowe Grupy, które mają być zrealizowane do 2020 roku. Do celów na poziomie operacyjnym należą: Coroczny wzrost sprzedaży o średnio 4-6%, coroczny wzrost marży EBIT o 12-13 % oraz wolne przepływy pieniężne na poziomie 900 milionów EUR w roku 2020. W ten sposób przedsiębiorstwo chce zwiększyć zysk na akcję do poziomu ok 2 euro w 2020 roku. Dzięki przyspieszonej realizacji strategii redukcji zadłużenia, Schaeffler zamierza poprawić jakość bilansu firmy mierzoną zgodnie ze wskaźnikiem zadłużenia netto (wskaźnik zadłużenia) do 2020 roku (cel <75 %) i wypłacić udziałowcom dywidendy w wysokości 30-40% rocznego zysku. Powyższe założenia oparte są na scenariuszu umiarkowanego wzrostu obu działów i nie uwzględniają efektów jednorazowych. Dodatkowo nie uwzględniono wzrostu zewnętrznego w postaci przejęć. Jako część strategii “Mobilności przyszłości” Grupa planuje niewielkie przejęcia o wartości kilkuset milionów euro, mające na celu poprawę konkurencyjności w zakresie technologii. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony