Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  09.10.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Ceramika pod maską

Pasta ceramiczna w saszetkach (numer art. 3078)

Produkty ceramiczne coraz częściej trafiają pod maski naszych samochodów. Cząstki ceramiczne możemy znaleźć w oleju z dodatkiem Ceratec nr 7181, w pastach do zabezpieczania lakieru i w środkach serwisowych. Smary na bazie ceramiki charakteryzują się bardzo dużą odpornością na wysokie temperatury, wilgoć i działanie dużych nacisków. 

Po pierwsze – serwis układu hamulcowego 
Mimo że zasada działania hamulców opiera się na tarciu, to niektóre elementy tego układu wymagają smarowania. Są to tłoczki hamulcowe, prowadnice pływającego zacisku czy punkt styku klocka z jarzmem zacisku. Brak odpowiedniej chemii w procesie naprawy jest bezpośrednią przyczyną zapiekania, „trzymania”, piszczenia i nierównego zużywania się hamulców. 
Smar ceramiczny idealnie nadaje się do smarowania punktów styku klocka z jarzmem zacisku czy piasty przed montażem koła. Naniesienie pasty na „plecy” klocka hamulcowego zapobiega wibracjom i piszczeniu. Produkty na bazie ceramiki są bardziej wszechstronne od popularnych środków opartych na miedzi. Te ostatnie mogą prowadzić do zakłócenia pracy układów (ABS i ESP).

Po drugie – wtryskiwacze, świece żarowe i układ wydechowy
Pasta ceramiczna sprawdzi się także podczas montażu wtryskiwaczy common rail czy świec żarowych. Dzięki aplikacji ceramiki mamy gwarancję bezproblemowego demontażu tych elementów. Naniesienie cienkiej warstwy pomiędzy poszczególne elementy układu wydechowego daje gwarancję 100-procentowej szczelności. 
Pasta ceramiczna Liqui Moly występuje w saszetkach 10 g (nr 3078). To produkt przeznaczony do jednorazowego zastosowania podczas wymiany klocków hamulcowych. Drugie opakowanie (nr 3418) to tubka, która zawiera 50 g pasty. 

GALERIA ZDJĘĆ

Pasta ceramiczna w tubce (numer art. 3418)

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony