Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  06.06.2018, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 2 minuty

Czerwcowy Produkt Miesiąca od Liqui Moly

Tradycją stała się już prezentacja "Produktu Miesiąca" od marki Liqui Moly na naszych łamach. W czerwcu będą to dwa dodatki do automatycznych skrzyń biegów. 

Dodatek do ATF 5135

ATF ADDITIV to dodatek do automatycznych skrzyń biegów, który uszczelnia, zapobiega wyciekom i chroni elementy przekładni i poprawia jej pracę. ATF ADDITIV nie zagęszcza oleju a jego funkcja polega na działaniu aktywnej chemii, która delikatnie spulchnia wszystkie gumowe uszczelnienia eliminując tym samym źródło wycieków. Dodatek ATF ADDITIVE może pracować z wszystkimi mechanizmami pracującymi w środowisku ATF np.: automatyczne skrzynie biegów, wspomaganie układu kierowniczego, niektóre przekładnie mechaniczne. Pełne działanie preparatu następuje po około 1000 km. Preparat dodatkowo wycisza pracę układu wspomagania kierownicy, ułatwia zmianę przełożeń w automatycznej przekładni.

Właściwości:

  • zapobiega wyciekom oleju,
  • działa zapobiegawczo,
  • regeneruje uszczelniacze,
  • chroni przed zużyciem,
  • poprawia łatwość zmiany biegów.

 Zastosowanie:

ATF ADDITIV nadaje się do wszystkich mechanizmów pracujących w środowisku olejów ATF II i ATF III. Dodatek należy dodawać w proporcji 1:32, 250 ml wystarcza na 8 l oleju.

Oczyszczacz przekładni automatycznych 2512

Oczyszczacz przekładni automatycznych, jest to bardzo skuteczny płyn czyszczący przeznaczony do rozpuszczania uciążliwych osadów i pozostałości w automatycznych skrzyniach biegów. Czyszczenie ma na celu zapewnić optymalną wydajność przekładni oraz poprawić płynność zmiany przełożeń. Regularne czyszczenie wydłuża żywotność zaworów sterujących i całej skrzyni biegów. Dodatek może być stosowany w każdej przekładni automatycznej.

Właściwości:

  • płukanie przekładni automatycznych,
  • płucze szybko i skutecznie,
  • usuwa zalegające osady,
  • zapewnia łatwość i płynność zmiany biegów.

Zastosowanie:

W celu przeprowadzenia czyszczenia należy wlać zawartość opakowania do starego oleju w automatycznej skrzyni biegów. Olej w przekładni powinien być wcześniej rozgrzany. Następnie należy uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 minut (przekładnia w pozycji Neutral). Następnie należy włączać każdy z biegów co najmniej dwa razy, całą procedurę wykonać na postoju. Bezpośrednio po skończeniu czyszczenia należy wymienić olej oraz filtr w przekładni na nowy. Dodatek nr 2512 może być również stosowany w metodzie dynamicznej wymiany oleju. Zawartość jednego opakowania 300ml wystarcza na 6 – 9 L oleju przekładniowego ATF.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony