Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  13.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Do czyszczenia przepustnic

Oczyszczacz przepustnic Pro-Line to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.

Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora, co pozwala zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Środek usuwa też zanieczyszczenia z zaworów dolotowych, co jest to szczególnie istotne w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Skutki obecności zanieczyszczeń:

- utrata mocy,

- nierównomierna praca silnika,

- podwyższone zużycie benzyny,

- przydławienie po zmianie biegu,

- problemy z uruchomieniem,

- gaśnięcie na wolnych obrotach,

- zacinanie się zaworu EGR.

Przyczyny powstawania zanieczyszczeń

Źródłami zanieczyszczeń są przedmuchy ze skrzyni korbowej, nieszczelności układu smarowania, powstałe w nadmiernie wyeksploatowanej turbosprężarce oraz wtórny obieg spalin poprzez układ recyrkulacji EGR.

Usunięcie usterki tradycyjną metodą

Do niedawna czyszczenie układu dolotowego czy przepustnicy wymagało demontażu podzespołów. Jednak wyjęcie kolektora to w przypadku wielu silników proces bardzo czasochłonny, a więc i drogi. Koszt takiej operacji dodatkowo podnosi konieczność wymiany uszczelek kolektora dolotowego. Usunięcie nagarów z zaworów dolotowych skutkowało koniecznością pracochłonnego demontażu głowicy. Na szczęście od niedawna można wyczyścić dolot i przepustnicę dużo taniej i szybciej.

Oczyszczacz przepustnic

Czyszczenie układu dolotowego i przepustnicy zmywaczem jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy zdemontować z korpusu przepustnicy przewód doprowadzania powietrza i wykorzystując długą sondę, zaaplikować preparat do wnętrza kolektora, a także bezpośrednio na przepustnicę. Po odczekaniu trzech minut należy uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2500 obr./min, dawkować preparat do kolektora i na przepustnicę. Do prawidłowego wyczyszczenia wymienionych elementów potrzeba około 200 ml preparatu.

Uwaga: podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3000 obr./min.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony