Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  23.09.2011, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Wybierając płyn do chłodnicy należy przede wszystkim wziąć pod uwagę występującą w danym okresie temperaturę powietrza. Dostosowana do miesięcy letnich ciecz, powinna charakteryzować się stosunkowo wysoką temperaturą wrzenia, bo tylko w taki sposób układ chłodzenia może skutecznie „pozbywać się” ciepła z silnika. Co jednak idealnie sprawdza się podczas upałów, zupełnie inaczej oddziałuje na nasz silnik już nawet w okresie jesiennym. Płyn w chłodnicy może nieprawidłowo reagować na chłód, doprowadzając nawet do fizycznych uszkodzeń bloku silnika.


Dlatego już teraz warto zastanowić się nad zmianą płynu chłodniczego, by chronić auto przed przegrzaniem, a dodatkowo zabezpieczyć trwałe elementy silnika oraz wymiennika ciepła przed korozją. Pozwolą na to koncentraty płynów do chłodnic z serii MaxMaster, które oprócz uniwersalnych właściwości, jakie posiadają tego typu preparaty, zawierają substancje, dzięki którym skutecznie zadbamy także o sam panel chłodnicy.
Koncentraty płynów do chłodnic MaxMaster bazują na glikolu etylenowym. Wykorzystują, opartą na kwasach organicznych, technologię OAT, która skutecznie przeciwdziała korozji silnika oraz panelów chłodnicy wytworzonych z wszystkich rodzajów materiałów. Co ważne, preparaty te nie zawierają szkodliwych azotanów, amin i fosforanów, a po rozcieńczeniu z wodą mogą być przeznaczone do wszystkich typów silnika.


Seria koncentratów została podzielona na podkategorie produktów, by wzmocnić pożądany przez danego kierowcę efekt. MaxMaster REDCOOL dedykowany jest w szczególności dla samochodów osobowych o przebiegu do 250 tys. km. oraz pojazdów dostawczych o przebiegu do 500 tys. km. MaxMaster YELLOWCOOL z kolei wykorzystuje zaawansowaną technologię stabilizacji krzemianów. Zastosowana w płynach metoda uniemożliwia formowanie się żelu krzemianowego, który często tworzy się podczas używania płynów o słabszej jakości i zagraża fizycznym elementom chłodnicy oraz silnika.


Jesień to odpowiedni moment, aby już teraz zadbać o układ chłodzenia samochodu. Przygotowując pojazd na zimę, warto zwrócić uwagę, by płyny zawierały w sobie zaawansowaną technologię, chroniącą auto przed korozją. W ten sposób zabezpiecza się układ chłodniczy w znacznie szerszym zakresie.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony