Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  22.06.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Na warsztat bierzemy chemię

Deklarowana przez producenta wysoka czułość środka do wykrywania nieszczelności potwierdziła się

Wysokie przebiegi aut i nie mniejsze oczekiwania klienta, by pojazd przywrócić do sprawności jak najszybciej – to codzienność w warsztatach obsługujących pojazdy użytkowe. W takich sytuacjach ważne jest, by maksymalnie usprawniać i upraszczać pracę. Jak? Między innymi za pomocą dobrej chemii warsztatowej.

Część warsztatów korzysta ze sprawdzonych rozwiązań, pozostając wiernym jednemu producentowi. Inne wciąż szukają optymalnych produktów, porównując i testując. Taką możliwość kilku serwisom w Polsce dała firma Europart. Warsztaty z różnych części naszego kraju otrzymały do testów zestaw chemii – odrdzewiacze, pasty miedziane i środki do wykrywania nieszczelności. Jak sprawdziły się produkty?

Usuwamy rdzę
Pierwszym testowanym produktem jest środek do usuwania rdzy Rostlöser. Producent podaje, że jest to odrdzewiacz na bazie oleju mineralnego o doskonałych właściwościach penetrujących. Ma gwarantować trwałą ochronę antykorozyjną i bardzo dobrą redukcję współczynnika tarcia, a to dzięki stałym środkom smarnym MoS2. Nie zawiera żywicy, silikonu i kwasów.
– Preparat Rostlöser poddany testom w naszym warsztacie wykazał duże zdolności penetracyjne, co w wielu przypadkach pozwoliło na odkręcenie zapieczonych śrub, których jest wiele w pojazdach użytkowych – informują mechanicy Tip Trailer Services w Poznaniu. Bardzo pozytywnie o tym produkcie wypowiadają się też warsztatowcy z Oltruck w Oleśnicy.

Pasta miedziana
Co z punktu widzenia warsztatu można powiedzieć o paście miedzianej? Najprościej – daje radę lub nie. Serwisy biorące udział w testach potwierdzają, że produkt Europart zdecydowanie się sprawdza. Zebrał naprawdę dobre opinie. – Dobra przyczepność do podłoża, precyzyjna i łatwa aplikacja, dobre właściwości smarne. Dzięki odporności na wysokie temperatury doskonale sprawdza się przy smarowaniu np. prowadnic zacisków układu hamulcowego samochodów ciężarowych, gdzie panują duże obciążenia termiczne – wskazują eksperci.

Szybkie wykrycie nieszczelności
Ostatnim testowanym produktem jest Lecksuchspray – środek do wykrywania nieszczelności. To preparat pozwalający precyzyjnie określić nieszczelne miejsca w będących pod ciśnieniem przewodach i instalacjach pneumatycznych. Producent informuje o wysokiej czułości wykrywania nieszczelności oraz zakresie stosowania od 0°C do + 50°C. – Za sprawą cienkiego strumienia najlepsze efekty dawał przy wykrywaniu niewielkich nieszczelności, na przykład przy złączkach przy zaworach i innych elementach układu pneumatycznego – podkreślają mechanicy. I jeszcze jedna opinia z Poznania: – Użycie tego preparatu pozwala na wykrycie drobnych nieszczelności układu pneumatycznego w warunkach warsztatowych, takich jak podwyższony hałas, ograniczona dostępność miejsca. Dzięki precyzyjnemu rozpylaczowi można nanieść cienką warstwę produktu, co skutkuje jego wysoką wydajnością. Pozostawienie preparatu na takich elementach, jak poduszki zawieszenia pneumatycznego, pozwala wykryć nawet najmniejsze nieszczelności. Dzięki wykorzystaniu tych produktów znacznie skróciła się diagnostyka nieszczelności układów pneumatycznych.

Użycie tego preparatu pozwala na wykrycie drobnych nieszczelności układu pneumatycznego w warunkach warsztatowych, takich jak podwyższony hałas czy ograniczona dostępność miejsca.

GALERIA ZDJĘĆ

Dobra przyczepność, łatwa aplikacja. Smar miedziany też zebrał pozytywne recenzje
Odrdzewiacz w wielu przypadkach pozwolił na odkręcenie zapieczonych śrub, których jest wiele w pojazdach użytkowych – relacjonują warsztaty
Warsztaty z różnych części Polski otrzymały do testów zestaw chemii – odrdzewiacze, pasty miedziane i środki do wykrywania nieszczelności

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony