Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  22.03.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 6 minut

Polskie preparaty do regeneracji silników, skrzyń biegów i układów wspomagania

Gama produktów marki Ceramizer

Marka Ceramizer jest w 100% polska – w Warszawie odbywa się zarówno produkcja, jak i zaczyna dystrybucja. Istniejąc na rynku od ponad 16 lat, Ceramizer.pl zdobył zaufanie niezliczonej ilości klientów.

Filozofia firmy opiera się na tworzeniu wysokojakościowych produktów przeciwtarciowych.
– To rynek w największym stopniu podpowiada nam, w którym kierunku iść i jakie nowe iteracje produktowe tworzyć – mówi Borysław Czajczyński, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w firmie. – Wsłuchujemy się w potrzeby naszych użytkowników i staramy się na nie odpowiadać nowymi wersjami ceramizerów. Wdrożenie produktu zajmuje średnio ponad 6 miesięcy z uwagi na testy laboratoryjne i „terenowe”. Nie dopuszczamy do sprzedaży na rynku produktów, które nie spełniają norm jakościowych i które nie zostaną sprawdzone w boju. Wychodzimy bowiem z założenia, że jeśli użytkownicy sprawdzą produkty i ocenią je pozytywnie, wówczas przyjmą się na rynku.
Efektem takiego podejścia jest dzisiejszy kształt gamy ceramizerów – 15 specjalistycznych produktów o zróżnicowanych zastosowaniach. Pierwszą grupę stanowią te przeznaczone do silników, możemy tu wyróżnić: produkty do silnika czterosuwowego samochodów osobowych, do silników samochodów ciężarowych oraz maszyn rolniczych, a także do silników dwusuwowych i do silnika motocykla z mokrym sprzęgłem.
Kolejną grupę stanowią produkty do przekładni manualnych, z których wyróżnić można ten do skrzyni biegów i tylnych mostów samochodów osobowych, ciężarowych oraz maszyn rolniczych, analogicznie jak w przypadku produktów do silnika. W gamie znajduje się też produkt do układu wspomagania i dodatek oczyszczający układ paliwowy.
Produkty z serii garden to propozycja przeznaczona dla silników maszyn ogrodowych: kosiarek, pilarek i tym podobnych urządzeń, zarówno w wariancie do silników dwu-, jak i czterosuwowych.
Odrębnym wariantem dostępnym dla klientów jest Ceramizer Pro, czyli ceramizery w zestawach przygotowane specjalnie dla mechaników, stanowiące komponenty do sprzedaży produktów w formie usług, takich jak wymiana oleju z ceramizerem czy regeneracja skrzyni biegów lub pompy wspomagania z udziałem poszczególnych produktów.

Ceramizery CSX i CMX – nowość na rynku
Ceramizer CSX to nowa propozycja przeznaczona do pojazdów z silnikami czterosuwowymi, które używane są sportowo lub ekstremalnie. CSX ma wszystkie zalety klasycznego ceramizera do silnika CS, jednak posiada pewną specyfikę. Warstwa ceramiczna tworzy się już do 100 km przebiegu (lub do 3 h pracy na biegu jałowym). Ochrona silnika jest więc zapewniona praktycznie od razu, tym samym pojazdy, które z racji swojego charakteru eksploatowane są od pierwszych minut (np. rajdowe), w pełni korzystają z ochrony zapewnionej przez produkt. Jej trwałość jest za to mniejsza, bo warstwa zużyje się po ok 10 000 km (ponowna aplikacja zalecana co wymianę oleju).
– Uważamy, że ten segment rynku (tuning-racing) rozwija się w Polsce intensywnie. To trend, który jest widoczny od kilku lat i odzwierciedla się także w renesansie popularności wszelkich odmian sportów o charakterze motoryzacyjnym (od wyścigów samochodów osobowych, po wyścigi na 1/4 mili czy drifting) – podkreśla Borys Czajczyński. – CSX jest naszą odpowiedzią na rynkowe potrzeby. Zaufanie, jakie ma dziś nasz produkt w Polsce, po dziesiątkach mniej lub bardziej ekstremalnych testów, pozwala nam na to, by – idąc za głosem rynku – tworzyć produkty, które wywodząc się z klasycznych rozwiązań Ceramizer.pl, 
skuteczniej dopasowują się do potrzeb klientów. Idąc tym tropem, przygotowujemy także inne iteracje ceramizera, skierowane nie tylko do rynku stricte automotive.
Co więcej, CSX dobrze dopasowuje się sprzedażowo do specyfiki warsztatowej. Krótki czas aktywacji warstwy ceramicznej pozwala na implementację produktu jako elementu usługi warsztatowej. Pomiar ciśnienia sprężania w pojeździe przed aplikacją CSX i jego powtórzenie po 3 godzinach od momentu aplikacji preparatu pozwala „za jednym posiedzeniem” udowodnić skuteczność produktu nie tylko sobie, ale i klientowi. To fundamentalna różnica między tym produktem a tradycyjnym ceramizerem do silnika CS. Tu warstwa ceramiczna tworzy się po ok. 1000 km od aplikacji produktu, ale za to jest trwalsza, bo wystarcza na ok. 100 000 km przebiegu.
Kolejną nowością produktową jest CMX do silników motocyklowych czterosuwowych z mokrym sprzęgłem. Produkt ma podobną charakterystykę co CSX, tyle że skierowany jest do posiadaczy motocykli, którzy używają swoich maszyn w sposób bardziej sportowy, wyczynowy. Ochronna warstwa ceramiczno-metalowa tworzy się, tak jak w przypadku CSX, do 100 km przebiegu lub 3 h pracy na biegu jałowym, a trwałość warstwy to ok. 5000 km. Ten produkt również powstał w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie z tego perspektywicznego segmentu motoryzacji i sugestie klientów.

CMC – pierwszy smar w rodzinie produktów Ceramizer.pl
Korzyści płynące ze stosowania produktu:

  • zapewnia stałą ochronę trących się powierzchni łańcucha i zatrzymuje procesy jego zużycia – ogniwa stają się odporniejsze na nagłe przeciążenia;
  • zmniejsza hałas pochodzący od pracy łańcucha i zębatek;
  • wydajne i wygodne smarowanie – jedna aplikacja umożliwia pokonywanie do 1000 km przebiegu nawet przy wysokich obciążeniach. Opakowanie zawiera 4 aplikatory po 4 g każdy, co starcza na ~4000 km przebiegu (4 aplikacje x 1000 km). Aplikatory są małe i lekkie, co ułatwia ich przechowywanie w podróży.

Preparat jest skuteczny zarówno w łańcuchach typu o-ring, x-ring, jak i z-ring. Aplikacja za pomocą strzykawki pozwala precyzyjnie nanosić smar na łańcuch, zachowując w czystości pozostałe elementy motocykla.
Dzięki podwyższonej lepkości rozbryzgiwanie przy wyższych prędkościach jest minimalne (pod warunkiem prawidłowej, równomiernej aplikacji). Aktywne nanokomponenty wyrównują mikrodefekty i błyskawicznie obniżają do minimum współczynnik tarcia pomiędzy łańcuchem a zębatkami, przez co wydatnie poprawiają proces smarowania trących się detali. Penetruje szczeliny łańcucha, zabezpieczając łańcuch i zębatki przed zużyciem i korozją. Skuteczny w motocyklach rekreacyjnych i sportowych.

Jak zaopatrzyć się w Ceramizer?
Aktualnie sieć dystrybucji naszych preparatów to ponad 1400 punktów sprzedaży w Polsce. Co istotne z punktu widzenia zaopatrywania warsztatów, produkt dostępny jest w renomowanych hurtowniach motoryzacyjnych, takich jak Inter Cars, Auto Partner SA, Motopro Store i w wielu innych – z ich dokładną listą zapoznać się można na stronie www.ceramizer.pl.
Co więcej, firma Ceramizer przygotowała program autoryzowanych partnerów warsztatowych, w ramach którego współpracujące serwisy z całej Polski będą promowane za pośrednictwem narzędzi marketingowych producenta.

W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat produktu lub współpracy z Ceramizer.pl prosimy o kontakt: b.czajczynski@ceramizer.pl tel. 22 498 09 08. Zainteresowanych naszymi produktami zapraszamy także na targi Poznań Motor Show 2019 do „Żywego Warsztatu”!

Co to jest Ceramizer?
Ceramizer to polska marka preparatów przeznaczonych do regeneracji mechanizmów w samochodzie. Na rynku istnieje od ponad 16 lat. Jest produktem polskim z całkowicie rodzimą recepturą i myślą techniczną oraz jedynie polskim kapitałem. Produkcja również ma miejsce w Polsce.

Jak działa Ceramizer?
Ceramizery to preparaty dodawane do oleju, które pod wpływem temperatury (tarcia) łączą się z cząsteczkami metalu i odbudowują zużyte powierzchnie tarcia. Utworzona warstwa ceramiczno-metalowa charakteryzuje się niskim współczynnikiem tarcia, a powierzchnia jest bardziej odporna na ścieranie niż w przypadku kontaktu metalu – metal.
Taka warstwa ceramiczno-metalowa chroni silnik przy normalnej eksploatacji. Namacalnym skutkiem działania preparatów jest podniesienie i wyrównanie ciśnień sprężania na poszczególnych cylindrach silnika.
Analogiczny proces ma miejsce przy zastosowaniu ceramizera przeznaczonego do innych układów, takich jak manualna skrzynia biegów czy układ wspomagania lub tylny most.

Kiedy warto zastosować Ceramizera?
Preparaty te nie są skuteczne w każdym przypadku. Mają pewne spektrum stosowania, w którym ich skuteczność jest maksymalna. Jeśli silnik, skrzynia biegów czy układ wspomagania nie znajdują się w stanie awaryjnym, aplikacja ceramizera jest uzasadniona. Jest bowiem szansa, że słabsza wydajność podzespołu wynika z zużycia eksploatacyjnego i wówczas spełni on swoją rolę. Jeśli natomiast mechanizm jest w stanie przedawaryjnym, ceramizer nie pomoże. 

Dlaczego warto stosować Ceramizery?
Wśród ogólnie zaobserwowanych przez użytkowników korzyści ze stosowania ceramizerów wymienić można:

  • redukcję zużycia paliwa (od 3 do 15%),
  • łatwiejszy rozruch zimnego silnika – co jest szczególnie istotne dla parkujących zimą na zewnątrz,
  • zmniejszenie zużycia oleju (redukcja dymienia),
  • wyciszenie i wyrównanie pracy silnika,
  • wyrównanie ciśnień sprężania we wszystkich cylindrach,
  • w skrzyni biegów: wyeliminowanie trudności ze zmianą biegów (szczególnie zgrzytów),
  • w układzie wspomagania kierowniczego: redukcja oporów.

GALERIA ZDJĘĆ

Ceramizer CMX – do silników motocyklowych czterosuwowych z mokrym sprzęgłem
Ceramizer CMC – smar ceramiczny regeneracyjny do łańcucha motocyklowego
Ceramizer Extreme – do silników sportowych, ekstremalnych

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony