Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

Lakiernictwo i blacharstwo

16 dni temu  28.11.2017, ~ Bartłomiej Ryś   

Przedłużamy życie samochodu, czyli jak wygrać z rdzą?
Strona 1 z 2

Walka z korozją nie jest ani łatwa ani tania – profesjonalne zabezpieczenie samochodu może trwać nawet 3 dni oraz kosztować powyżej 1 000 zł. Czy warto? Zdecydowanie tak, ponieważ wbrew pozorom to nie usterki mechaniczne a naprawy blacharsko-lakiernicze generują największe koszty napraw i koszty z tytułu utraty wartości samochodu. Na szczęście jeszcze nie jest za późno, żeby zabezpieczyć nasze cztery kółka przed korozją.

Chęć większego zysku przy jednoczesnym ograniczeniu podwyżek dla klientów powoduje, że producenci samochodów wprowadzają oszczędności kosztem jakości materiałów. Blachy oraz powłoki malarsko lakiernicze są coraz cieńsze. Co za tym idzie, korozja ma łatwiejszy dostęp i sieje dużo większe zniszczenie, przez co już w 3-letnich samochodach można zaobserwować rozwój ognisk korozji. W takim przypadku należy reagować natychmiast. 

Dobre zabezpieczenie auta tylko u profesjonalistów 

Zabezpieczenie antykorozyjne nowego czy już paroletniego samochodu może nam zaoszczędzić wielu kosztownych napraw blacharsko-lakierniczych oraz (w ich wyniku) znacznego spadku wartości i atrakcyjności samochodu, co ma istotne znaczenie podczas jego sprzedaży. Prawidłowego zabezpieczenia nie da się jednak wykonać w warunkach garażowych. Aby to było możliwe wymagane jest odpowiednie miejsce, narzędzia, wiedza, czas oraz wysokiej jakości preparaty chemiczne. Zabezpieczenie wykonywane w profesjonalnych warsztatach może trwać nawet 3 dni i jest to związane z ilością pracy oraz przerwami technologicznymi, jakie muszą być zastosowane pomiędzy poszczególnymi pracami. Dlatego odradzamy wybór firm, które wykonują zabezpieczenie całego samochodu w przeciągu paru godzin.

Warto również zwrócić uwagę na produkty, które wykorzystywane są w celu zabezpieczenia pojazdu przed korozją. Na rynku jest wielu producentów, którzy proponują preparaty do zabezpieczania podwozi i progów za podejrzanie niską cenę. Takie preparaty być może zabezpieczają przed mechanicznym uszkodzeniem powłok malarsko-lakierniczych lecz nie zabezpieczają przed powstawaniem korozji, a jest to związane z brakiem tzw. inhibitorów korozji w ich składzie. Jak w takim razie uzyskać pożądany efekt?

Zabezpieczenie antykorozyjne krok po kroku

Na początku należy samochód dokładnie umyć, wysuszyć (najlepiej w komorze do wygrzewania), zdemontować wszystkie osłony oraz układ wydechowy, zabezpieczyć hamulce i przewody. Następnie mechanicznie i chemicznie oczyścić blachę z korozji. W miejscach gdzie dostęp jest utrudniony można zastosować tzw. konwerter rdzy, czyli np. aktywną powłokę antykorozyjną firmy Würth (art. nr: 0893110). Ważne jest, aby powłokę pomalować po 2 godzinach i przed upływem 48 h od momentu jej zastosowania. W innym przypadku preparat nie spełni swojego zadania.  

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 15

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 4
    POINFORMOWANY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 2
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony