Chemia w warsztacie

Chemia w warsztacie

ponad rok temu  14.01.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przywracanie sprawności silnika Diesla

Po zrównaniu cen oleju napędowego z benzyną, właściciele samochodów z silnikami Diesla mogą jeszcze liczyć na oszczędności wynikające z mniejszego zużycia paliwa. Jednak wielu z nich to się nie udaje i to w dużej mierze przez własne, drobne zaniedbania.

W ostatnich latach konstrukcje silników wysokoprężnych przeszły prawdziwą rewolucję. Daleko im do charakterystycznej niegdyś głośnej pracy i dymienia z rury wydechowej. Zastosowanie układu Common Rail znacząco poprawiło osiągi silnika przy jednoczesnym obniżeniu zapotrzebowania na paliwo. Z kolei wprowadzenie filtra cząstek stałych wydatnie przyczyniło się do ograniczenia emisji szkodliwych substancji – tych faktów nie podważa nawet ostatnie zamieszanie wokół Volkswagena.

Z drugiej strony, złożona budowa współczesnych silników Diesla bardziej niż w przeszłości naraża je na uszkodzenia. Ochronę przed nimi powinno zapewnić tankowanie odpowiedniej jakości paliwa oraz olej dobrany i wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta. Zaniedbanie tej czynności doprowadzi do stopniowego zanieczyszczenia wnętrza silnika, a w rezultacie spadku mocy i większego zapotrzebowania na olej napędowy. Jak szybko i skutecznie uporać się z taką usterką w samochodzie klienta?

- Popularność samochodów z silnikami Diesla nie maleje, co też jest dobrą prognozą dla warsztatów. Jednak dziś bez specjalistycznych narzędzi trudno poradzić sobie z serwisowaniem i naprawą nowoczesnych jednostek napędowych

– mówi Rafał Kobza, starszy specjalista ds. szkoleń w firmie Liqui Moly Polska. - Stąd też w 2008 roku do naszej oferty wprowadziliśmy urządzenie Jet Clean Tronic, przeznaczone do czyszczenia układów wtryskowych zarówno w silnikach Diesla, jak i benzynowych. To bardzo efektywne urządzenie pozwala warsztatom świadczyć usługi w zdecydowanie szerszym zakresie.

Obsługa Jet Clean Tronic (nr art. 5124) jest prosta, o czym można przekonać się oglądając film instruktażowy na kanale Liqui Moly Polska w serwisie YouTube. Do czyszczenia silnika benzynowego przeznaczony jest środek Benzin System Intensiv Reiniger (nr art. 5151), a do silnika wysokoprężnego środek Diesel System Reiniger (nr art. 5155).

Odkładaniu się zanieczyszczeń we wnętrzu silnika można zapobiegać również w sposób doraźny, stosując jeden z dodatków Liqui Moly, jak np. dodatek do Common Rail (nr art. 2185), dodatek do ochrony filtra DPF (nr art. 2650) czy Super Diesel Additiv (nr art. 8343). Zawartość opakowania wystarczy wlać do baku paliwa podczas tankowania. Warto je mieć w swojej ofercie i proponować swoim klientom.

Z kolei dla mechaników przeznaczona jest linia produktów Pro-Line. Znajdujące się w niej produkty charakteryzują się szybszym i skuteczniejszym działaniem, co poprawia efektywność pracy. W ofercie Pro-Line znajduje się m.in. preparat Regenerator wtrysków Diesla (nr art. 5156).

Podczas serwisowania samochodu, nie tylko osobowego, warto skorzystać z katalogu on-line „Dobierz olej” na stronie www.liquimoly.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony