Chemia w warsztacie

Paliwa i oleje

ponad rok temu  03.01.2017, ~ Bartłomiej Ryś - ,   Czas czytania 1 minuta

Zapieczone świece żarowe i wtryskiwacze - jak sobie radzić?

Chyba każdy mechanik zna problem demontażu zapieczonych wtryskiwaczy i świec żarowych. 

Korozyjne działanie gazów przedmuchiwanych z komory spalania, wilgoć i utlenianie materiału głowicy sprawia, że wyjęcie wtryskiwacza lub świecy żarowej bardzo często kończy się urwaniem tych elementów. Co gorsza, resztki tkwiące w gnieździe, bywają przyczyną demontażu głowicy.

Właśnie dlatego Liqui Moly przygotowało preparaty do demontażu wtryskiwaczy numer artykułu 3379. Zastosowanie preparatu ułatwia demontaż i niweluje ryzyko urwania świecy żarowej  i wtryskiwacza . Wystarczy zaaplikować preparat tak aby mógł wniknąć w przestrzeń pomiędzy demontowanym elementem a głowicą i odczekać 30 minut. Uwaga środek jest bardzo silnie żrący i niszczy elementy lakierowane, gumę i tworzywa sztuczne!

Oczywiście w przypadku montażu warto zabezpieczyć instalowane elementy przed ponownym zapieczeniem przy użyciu odpowiedniego smaru.  Smar do montażu wtryskiwaczy numer artykułu 3381 to specjalny preparat, który blokuje wnikanie wilgoci, jest odporny na wysoką temperaturę dzięki temu zapobiega korozji i ułatwia późniejszy demontaż.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony