ReklamaBilbord - textar 01.10-31.10 Kamila

Instalacje gazowe

Instalacje gazowe

2 miesiące temu  23.07.2019, ~ Administrator   

Mit o mniejszej mocy na LPG obalony?

Fot. Rafał Kurek

Zawodnik STAG Rally Team, Daniel Duda, pierwszy w klasyfikacji Driftingowych Mistrzostw Polski. Jeździ autem z instalacją autogaz marki STAG. - To osiągnięcie ostatecznie obaliło mit o zmniejszeniu mocy auta po konwersji na autogaz - komentuje AC SA, właściciel STAG.

Projekt STAG Rally Team zrzesza pasjonatów motosportu próbujących swoich sił w drifcie, rajdach oraz zawodach na ¼ mili. Zawodnicy w czerwonych barwach marki STAG na co dzień zajmują się profesjonalnym montażem instalacji autogaz, w wolnym czasie poświęcając się pasji do motoryzacji.

Daniel Duda, właściciel i pracownik Rekomendowanego Warsztatu STAG przygodę z driftingiem rozpoczął w 2012 r. Sezon 2019 jest przełomowym w jego karierze. Rozbudowa i tuning BMW E-30 o mocy 460 kM pozwoliły na pełne wykorzystanie umiejętności zawodnika i miejsce na podium po trzech pierwszych rundach.

Samochód zawodnika został poddany nietypowej modyfikacji, jaką jest konwersja na autogaz. Auto ma niewiele wspólnego ze standardowym autem, jednak przy doborze elementów instalacji autogaz warsztat zdecydował się na wykorzystanie seryjnych komponentów, które trafiają do samochodów „cywilnych” i tylko z nich skompletował instalację autogaz. W BMW zainstalowano sterownik STAG QMax 300-8 Plus, dwa reduktory STAG R01 250 i aż 8 wtryskiwaczy o zwiększonej mocy STAG AC W031 BFC. W instalacji uwzględniono również zestaw STAG AFR, czyli kontroler szerokopasmowej sondy Lambda, który umożliwia określenie składu mieszanki paliwowo-powietrznej zasilającej silnik spalinowy.

Tak wyposażony samochód bierze udział w zawodach driftowych, a inżynierowie marki STAG przyglądają się sposobie działania poszczególnych elementów instalacji i temu, jak znoszą one ekstremalne, obce zwykłej drogowej eksploatacji, obciążenia. Zdobyte doświadczenia i obserwacje wykorzystują przy ulepszaniu produktów marki STAG.

Debiut na torze autem z instalacją autogaz przynosi Danielowi doskonałe wyniki w sezonie 2019. Drugi już w projekcie STAG Rally Team, przygotowany do driftu samochód jeżdżący na LPG jest dowodem, że dobrej jakości instalacje, wykonane ze sprawdzonych podzespołów można zamontować praktycznie w każdym samochodzie - również sportowym, niezależnie od liczby cylindrów, pojemności czy mocy. Auto pozostaje dynamiczne gwarantując jazdę nie tylko znacznie tańszą, ale również bezpieczną i bezawaryjną.

Informacja prasowa STAG

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Patryk 2 2 miesiące temu Mity o spadkach mocy po montażu lpg powstały przez kierowców którzy montowali do starych aut instalacje, a nawet bez nich te samochody nie chciały jechać. Oczywiście pod warunkiem że instalacja jest prawidłowo zamontowana. Może zawodowi kierowcy na torze rzeczywiście by coś odczuli. Sam mam zamontowaną instalację gazową BRC sq32 w 2 litrowym silniku i żadnych spadów nie odczuwam.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Limciu 1 2 miesiące temu To żaden mit. Tak było ze starymi instalacjami LPG. Mam okazję zaobserwować zmianę w małżonki Fiacie Panda 2 1.2MPI, który miał zainstalowaną u dealera instalację LPG Tartarinii II gen a kilka miesięcy temu została zamieniona na używaną, 7-letnią instalację VI generacji STAG 4 (wymontowaną z kasowanego MG ZS 120). Auto na starej instalacji LPG jeździło poprawnie, ale było słabe (może przez przebieg ponad 250 tyś ?). Po zmianie instalacji na VI gen. nabrało życia. A test na autostradzie wręcz mnie zadziwił. Założyłem nowe alum. koła z dość szerokimi (jak na Pandę) oponami 185/60R14. Chciałem sprawdzić przede wszystkim prowadzenie na nowych kołach. Rozpędziłem szybko auto na autostradzie do 150 km/h, potem już bardzo słabo przyśpieszał. Chciałem jeszcze szybciej pojechać, więc przełączyłem go na benzynę. I tu niespodzianka. Rozpędził się szybko do 140 km/h a potem już nie bardzo chciał się rozpędzać. Wychodzi na to, że moc na LPG jest o ok.7% większa niż na benzynie.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony