Instalacje gazowe

Instalacje gazowe

ponad rok temu  21.02.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Montaż montażowi nierówny. Zasady prawidłowej instalacji autogazu [PORADNIK]

Montaż wtryskiwaczy, Fot. ALEX

Strona 2 z 2

Filtr fazy lotnej umiejscawiamy pomiędzy czujnikiem ciśnienia gazu a reduktorem.

W przypadku filtrów odstojnikowych typu Ultra 360° montujemy je w pionie, komorą odstojnikową do dołu i stabilizujemy za pomocą uchwytu montażowego.

ZBIORNIK GAZU i WIELOZAWÓR

Znakomita większość montowanych dziś zbiorników to zbiorniki toroidalne – umiejscawiane we wnęce oryginalnie przeznaczonej na koło zapasowe. Zbiornik dobieramy i montujemy tak, aby wypełniał możliwe całą wnękę po kole zapasowym – zapewnia to z jednej strony stabilność i pewność montażu zbiornika, ale i maksymalizuje objętość tankowanego gazu i zwiększa zasięg auta na jednym tankowaniu (co niewątpliwie docenią użytkownicy auta).

Pamiętajmy też, że zbiornik (a w zasadzie miejsce jego posadowienia) powinien posiadać drożny kanał wentylacyjny wychodzący na zewnątrz pojazdu.

Jeżeli montujemy tzw. zbiornik podwieszany pod podwoziem auta, zwróćmy szczególną uwagę, aby sam zbiornik i jego mocowanie nie znajdowały się poniżej najniżej położonego punkt pojazdu.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden detal – zbiornik montujemy w taki sposób, aby otwór montażowy na wielozawór skierowany był do tyłu pojazdu tzn. znajdował się na tej części zbiornika, która przylega do zderzaka, tak aby rurka ssąca wielozaworu była zawsze skierowana do tyłu pojazdu. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku aut o dużej mocy. Płynny gaz za sprawą siły bezwładności ma tendencję do przelewa się na tylną część zbiornika; dokładnie to samo dzieje się podczas podjazdów na większe wzniesienia. Przy niskim poziomie gazu może powodować to, że nie będzie on pobierany do przewodów zasilających mimo, że fizycznie będzie jeszcze w zbiorniku.

Montaż samochodowej instalacji gazowej – to takie proste! A jednak wciąż bardziej doświadczonym i skrupulatnym montażystom zdarzają się auta do poprawki po tych mniej wyrobionych i dokładnych. Mamy nadzieję, że dzięki powyższym wskazówkom tych błędów i poprawek będzie chociaż o kilka mniej.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Logik 3 ponad rok temu Prawdziwym problemem gdzie branża leży to jakość i poziom regulacji systemu gazowego. Dno i wodorosty. 40% warsztatów potrafi nawet poprawnie i esteycznie zamontować, ale wyregulować to już dramat, myślę że 1%
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Krisek 2 ponad rok temuocena: 83%  Poważnie Panowie chwalicie się takim montażem reduktora? Reduktor podłączony na miedzi bez pętli kompensacyjnej co spowoduje rozszczelnienie po jakimś czasie bo obok mamy bagnet oleju i Klient będzie chciał co jakiś czas sprawdzić olej. Zamontowany obok akumulatora będzie chłodzony częściowo przez wentylator i przez pęd powietrza więc przy zimowej aurze będzie lipa. Zastanówcie się co wrzucacie skoro są to "...Zasady prawidłowej instalacji autogazu.."
    oceń komentarz 5 1 komentarz zgłoszony do moderacji
  • ~ Paweł 1 ponad rok temuocena: 50%  Mam zestaw Optima w Fabii jestem mega zadowolony.
    oceń komentarz 1 1 zgłoś do moderacji
do góry strony