Instalacje gazowe

Instalacje gazowe

miesiąc temu  23.10.2020, ~ Administrator   

Montaż montażowi nierówny. Zasady prawidłowej instalacji autogazu [PORADNIK]

Montaż wtryskiwaczy, Fot. ALEX

Strona 2 z 3

REDUKTOR

Reduktor montujemy w komorze silnikowej poniżej zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, tak aby zapewnić bezproblemowy przepływ cieczy chłodzącej bez możliwości zapowietrzenia się układu chłodzenia. Zaleca się podłączenie reduktora do układu chłodzenia równolegle z przewodami zasilania nagrzewnicy wewnętrznej pojazdu. Do montażu parownika używamy trójników oraz węży gumowych przeznaczonych do samochodowych układów chłodzenia.

Reduktory typu klapkowego, takie jak SHARK i TURBOT montujemy w płaszczyźnie jak najbardziej zbliżonej do pionu – tzn. tak, aby linia, którą wyznacza cewka zaworu gazowego była jak najmniej odchylona od pionu.

Ponadto zwracamy też uwagę na to, aby reduktor z jednej strony był umiejscowiony z dala od źródeł wysokiej temperatury (nie bliżej niż 100 mm od układu wydechowego), ale z drugiej strony unikamy też miejsc narażonych na znaczące spadki temperatur wywołane chociażby pędem zimnego powietrza.

Reduktor - dopuszczalne płaszczyzny montażu

WTRYSKIWACZE

Wtryskiwacze gazu powinny być zamontowane możliwie najbliżej dysz w kolektorze , dlatego też najczęściej umiejscawiane są na lub pod kolektorem ssącym.

- O ile pozwala na to miejsce (a wiadomo że komory współczesnych silników bywają mocno zabudowane i ciasne), zaleca się montować wtryskiwacze w pionie - ogranicza to zbieranie się i zaleganie zanieczyszczeń z przepływającego gazu i tym samym wydłuża żywotność wtryskiwaczy – podpowiada Piotr Juziuczuk – specjalista ds. technicznych OPTIMA.

Niezwykle istotna jest długość przewodów wychodzących z wtryskiwaczy gazowych do kolektora – muszą być jednakowej długości. Zwracamy też baczną uwagę na to, aby przewody doprowadzające gaz, nie miały ostrych załamań, które tłumiłyby czy ograniczały przepływ gazu w przewodach.

Równie istotny, co umiejscowienie samych wtryskiwaczy gazu, jest również sposób montażu dysz w kolektorze ssącym. Montujemy je jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych, tak aby gazowa dysza wylotowa znajdowała się nie dalej niż 5cm od dyszy wylotowej oryginalnego wtryskiwacza benzynowego. Ponadto zwracamy uwagę na geometrię, czyli sprawdzamy czy dysze gazowe trzymają jedną linię i ten sam kąt, co wtryskiwacze benzynowe.

W przypadku problemów z umiejscowieniem dysz kolektora w pobliżu wtryskiwaczy benzynowych można zastosować specjalne dysze przedłużane lub dysze podprowadzające gaz przy samym zaworze dolotowym.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 46

  • 23
    ZADOWOLONY
  • 6
    ZASKOCZONY
  • 11
    POINFORMOWANY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Krisek 2 miesiąc temuocena: 100%  Poważnie Panowie chwalicie się takim montażem reduktora? Reduktor podłączony na miedzi bez pętli kompensacyjnej co spowoduje rozszczelnienie po jakimś czasie bo obok mamy bagnet oleju i Klient będzie chciał co jakiś czas sprawdzić olej. Zamontowany obok akumulatora będzie chłodzony częściowo przez wentylator i przez pęd powietrza więc przy zimowej aurze będzie lipa. Zastanówcie się co wrzucacie skoro są to "...Zasady prawidłowej instalacji autogazu.."
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Paweł 1 ponad rok temuocena: 100%  Mam zestaw Optima w Fabii jestem mega zadowolony.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony