Montaż wtryskiwaczy, Fot. ALEX
Filtr fazy lotnej umiejscawiamy pomiędzy czujnikiem ciśnienia gazu a reduktorem.
W przypadku filtrów odstojnikowych typu Ultra 360° montujemy je w pionie, komorą odstojnikową do dołu i stabilizujemy za pomocą uchwytu montażowego.
ZBIORNIK GAZU i WIELOZAWÓR
Znakomita większość montowanych dziś zbiorników to zbiorniki toroidalne – umiejscawiane we wnęce oryginalnie przeznaczonej na koło zapasowe. Zbiornik dobieramy i montujemy tak, aby wypełniał możliwe całą wnękę po kole zapasowym – zapewnia to z jednej strony stabilność i pewność montażu zbiornika, ale i maksymalizuje objętość tankowanego gazu i zwiększa zasięg auta na jednym tankowaniu (co niewątpliwie docenią użytkownicy auta).
Pamiętajmy też, że zbiornik (a w zasadzie miejsce jego posadowienia) powinien posiadać drożny kanał wentylacyjny wychodzący na zewnątrz pojazdu.
Jeżeli montujemy tzw. zbiornik podwieszany pod podwoziem auta, zwróćmy szczególną uwagę, aby sam zbiornik i jego mocowanie nie znajdowały się poniżej najniżej położonego punkt pojazdu.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden detal – zbiornik montujemy w taki sposób, aby otwór montażowy na wielozawór skierowany był do tyłu pojazdu tzn. znajdował się na tej części zbiornika, która przylega do zderzaka, tak aby rurka ssąca wielozaworu była zawsze skierowana do tyłu pojazdu. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku aut o dużej mocy. Płynny gaz za sprawą siły bezwładności ma tendencję do przelewa się na tylną część zbiornika; dokładnie to samo dzieje się podczas podjazdów na większe wzniesienia. Przy niskim poziomie gazu może powodować to, że nie będzie on pobierany do przewodów zasilających mimo, że fizycznie będzie jeszcze w zbiorniku.
Komentarze (3)