Instalacje gazowe

Instalacje gazowe

ponad rok temu  04.07.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują [FOTO]

Autem na gaz nie pojedziesz w zawodach? To mit! STAG rozpoczął pracę nad montażem dedykowanej instalacji gazowej do samochodu do zadań specjalnych o mocy 640 KM. Jest ona montowana w aucie Kamila Dzierbickiego, jednego z najmłodszych profesjonalnych drifterów w Polsce.

Sporty rajdowe cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród kibiców. Zawody rajdowe i driftingowe od zawsze dostarczają wielu emocji, jednak jeszcze do 2012 roku, z udziałem w nich wiązały się pewne ograniczenia. Dotyczyły one m.in. zakazu startu aut na gaz, co wynikało z przepisów PZM (Polskiego Związku Motorowego). Obecnie start samochodów z instalacją gazową jest możliwy, a prace montażowe nad pierwszym tego typu pojazdem już się rozpoczęły. Wyzwanie podjęła firma AC S.A., producent systemów autogaz marki STAG i sponsor główny Kamila Dzierbickiego – utalentowanego i jednego z najmłodszych drifterów w Polsce.

Niestandardowy montaż

Przygotowanie samochodu do startu wymaga niestandardowego podejścia ze strony inżynierów i techników.

– Wynika to przede wszystkim z faktu, że takie auto jest wyjątkowe, wszystko w nim jest nieseryjne, wzmocnione, stuningowane. Co za tym idzie – musimy stworzyć instalację dedykowaną, na specjalne potrzeby tego konkretnego samochodu. Wymaga to czasu i pracy naszych najlepszych specjalistów, którzy są do dyspozycji na to konkretnie działanie – wyjaśnia Marek Bezubik, specjalista ds. technicznych AC S.A., producenta instalacji autogaz marki STAG.

Wyzwanie o mocy 640 KM

Dedykowana instalacja gazowa zostanie zamontowana w samochodzie marki BMW o mocy 640 koni mechanicznych. Przygotowywana jest ona pod kątem zawodów driftingowych, w których z powodzeniem startuje Kamil Dzierbicki z drużyny STAG Rally Team. W czerwcu, w autoryzowanym serwisie STAG „SUPRAL” we Wrocławiu zostały już zamontowane elementy, takie jak: reduktor (STAG R02 TWIN), wtryskiwacze (ACW03), sterownik (STAG-300-6 QMAX PLUS) oraz STAG Tuning, który zwiększa elastyczność i dynamikę na wszystkich biegach w całym zakresie obrotów.

Prace nad montażem instalacji gazowej do samochodu sportowego cały czas trwają i wszystko wskazuje na to, że auto już wkrótce zadebiutuje na torze.

– Czym dla nas jest to działanie? Mogę je podsumować słowami: wyzwanie, priorytet, niestandardowa misja i montaż bez precedensu. Prace w toku, akcja już rozpoczęta, także o jej kolejnych etapach będziemy z przyjemnością informować. Kibice z pewnością będą usatysfakcjonowani efektem końcowym – dodaje Marek Bezubik z AC S.A.

GALERIA ZDJĘĆ

Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!
Profesjonalny drift na LPG? Już nad tym pracują!

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ zenek 1 ponad rok temu To może być całkiem niezła jazda, te instalacje nowej generacji dadzą radę i na tym polu, wiem bo mam zestaw Optima a auto śmiga nie gorzej jak na benzynie a mi w kieszeni zostaje więcej kasy
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony