Instalacje gazowe

Instalacje gazowe

ponad rok temu  30.05.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

STAG 400.4 DPI z normą R115. LPG dla aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Firma AC S.A., lider instalacji autogaz marki STAG, unowocześnia rozwiązania dedykowane samochodom z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zaktualizowany sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG 400.4 DPI zyskał poszerzoną funkcjonalność i szereg nowych rozwiązań programowych. Zastosowane zmiany wpływają nie tylko na doskonałą obsługę LPG w samochodzie, ale również na zmniejszenie kosztów eksploatacji samochodu. Zachęca również fakt posiadania przez Spółkę homologacji R115 na rynek niemiecki.

Rozwiązania do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa są priorytetem dla firmy AC S.A. ponieważ ilość samochodów z takim systemem zasilania znacząco zwiększa się z każdym rokiem. Konwersja wymaga większej uwagi i wiedzy, lecz obecnie nie stanowi już problemu. Tym bardziej, że producenci instalacji gazowych robią wszystko by ich systemy LPG były przyjazne montażystom i wspomagały pracę w jak największym stopniu. –

Modernizacja sterownika STAG 400.4 DPI, to zwieńczenie wszystkich dotychczasowych działań i doświadczeń, które inżynierowie zebrali w ciągu ostatnich kilku lat w Centrum Badawczo-Rozwojowym AC S.A – mówi Marcin Dziewiątkowski, Z-ca Kierownika Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju AC S.A.

Co to oznacza w praktyce?

Więcej kodów

Sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu STAG 400.4 DPI do tej pory można było zamontować głównie w autach z grupy VAG. Po aktualizacji nowe, czterocylindrowe urządzenie zostało wyposażone w kolejne 10 kodów silnika, które obejmują aż 40 różnych modeli samochodów. Dzięki tym kodom, właściciele marek aut takich jak: Alfa Romeo z silnikiem JTS, Ford z silnikiem EcoBoost lub Direct Ecotec, Mercedes-Benz z silnikiem CGI, Opel z silnikiem SIDI Turbo, Citroën i Peugeot z silnikiem THP, Dacia i Renault z silnikiem TCe mogą korzystać z udoskonalonego produktu. Obecnie sterownik rozszerza gamę silników o coraz bardziej popularne samochody marki Mazda z silnikami SkyActiv (zarówno 2,0 jak i 2,5 litra pojemności).

Nowe funkcje

W porównaniu do starszego modelu, zmodernizowany sterownik zaopatrzono w dotykowy przełącznik LED-500. Co więcej, nowy napięciowy wskaźnik poziomu gazu WPGH Waterproof zastosowany w sterowniku jest całkowicie odporny na wnikanie wody. Autoadaptacja OBD, oraz „ciepły start” (Mazda SkyActiv) to jego kolejne zalety.

Dzięki nowym rozwiązaniom STAG 400.4 DPI stale podaje benzynę za pomocą krótkich impulsów wtryskiwaczy benzynowych. Co więcej, możliwa jest również regulacja mieszanki w całym zakresie obciążenia, a także dzięki wprowadzeniu dodatkowej funkcji, mamy dostęp do edytowalnej mapy emulacji ciśnienia co rozszerza możliwości programowe urządzenia. Sterownik współpracuje także z szeroką gamą komponentów firm trzecich, tj. wtryskiwaczami, reduktorami czy czujnikami poziomu gazu – zapewnia Marcin Dziewiątkowski.

Łatwy montaż

Zaktualizowany sterownik STAG 400.4 DPI to sprawdzone urządzenie zasilania gazowego. Ulepszona formuła, oprócz dodatkowych kodów do silników samochodowych i nowych funkcji oraz designu, jest całkowicie przyjazna dla montażystów i bezpieczna przy instalacji. Firma AC S.A. opracowała specjalną instrukcję montażu tak, aby ułatwić zadanie warsztatowcom. Do każdej instalacji STAG 400.4 DPI załączono ilustrowaną kolorowymi zdjęciami instrukcję, która krok po kroku przedstawia poszczególne etapy montażu. Dodatkowo, kalibracja sterownika jest wspomagana przez specjalnego asystenta, który pomaga w montażu.

Norma R115

W Niemczech z dniem 1 października 2017 instytuty badawcze TUV i DEKRA zaprzestały wydawania dokumentów Abgasgutachten, które umożliwiały legalizację auta z zamontowana instalacją autogaz. Od tego momentu instalacje gazowe do samochodów muszą spełniać wymogi normy R115.

Instalacje autogaz marki STAG posiadają homologację R115 dla silników z bezpośrednim wtryskiem z rodziny VAG (VW, AUDI, SKODA, SEAT) o oznaczenia FSI, TSI, TFSI w zakresie mocy na cylinder 19,27 KM do 66,05 KM. Obejmuje to 90% zapotrzebowania dla samochodów z silnikami tego typu na rynku.

- Zależy nam nad dalszym poszerzaniem oferty. Pracujemy nad dalszymi homologacjami na grupę PSA (Peugeot, Citroen), GM, Hyundai/KIA i Ford czy Daimler. Sukcesywnie staramy się pokryć wszystkie dostępne silniki z bezpośrednim wtryskiem na rynku – informuje Marcin Dziewiątkowski.

Czy to się opłaca?

Podsumowując, obecnie zamontowanie instalacji gazowej w popularnym silniku wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa nie stanowi większego problemu. Pamiętać należy jedynie, że do kosztów pokonania 100 km doliczyć trzeba będzie cenę około dwóch litrów benzyny. Mniej więcej tyle paliwa – w przypadku najpopularniejszych silników czterocylindrowych - zużyć trzeba na tzw. „dotryski”.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony