STAG 500 DIS to pionierskie rozwiązanie autogaz przeznaczone do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Zostało opracowane przez firmę AC S.A., producenta instalacji LPG marki STAG. System wyróżnia technologia pracy w 100 proc. na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Obecnie jest to jedyna taka instalacja autogaz na świecie, dzięki czemu marka STAG wysuwa się na pozycję lidera w zakresie systemów autogaz, spełniających wszystkie wymagania rynku motoryzacyjnego.
Koncepcja STAG 500 DIS jest całkowicie odmienna od wcześniejszych rozwiązań systemów autogaz, stosowanych przez markę STAG oraz innych producentów instalacji LPG. Nowatorskie rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby branży motoryzacyjnej, którą obecnie zdobywają silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
– Stworzony system STAG 500 DIS jest odpowiedni do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wyróżnia się technologią pracy całkowicie opartą na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny. Gaz wtryskiwany jest w dwóch fazach jednocześnie (ciekłej i odparowanej), przez co eliminuje mankamenty typowej VI generacji. Ponadto, jest również przygotowany do silników z układem dwuwtryskiwaczowym benzyny – mówi Marcin Trocki Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju z firmy AC S.A., która opracowała system STAG 500 DIS.
Zalety STAG 500 DIS
Niewątpliwą zaletą, przy tak zaawansowanej technologii, jest jej łatwy montaż i sposób kalibracji. Przede wszystkim pompa HP nie wymaga żadnych modyfikacji. Ponadto, instalacja zawiera standardowe komponenty, takie jak węże termoplastyczne, reduktor, wtryskiwacze, elektrozawory i zbiornik. Jest także odporna na błędy za sprawą braku emulacji wtryskiwaczy benzynowych.
Co więcej, STAG 500 DIS obsługuje najnowsze na rynku silniki dwuwtryskiwaczowe (multi+direct). A czy to pionierskie rozwiązanie ma jakieś wady? – Jedynym minusem instalacji STAG 500 DIS jest nieznacznie słyszalna pompa LPG. Trudne może się okazać także znalezienie odpowiedniego miejsca do montażu w przypadku małych pojazdów. Pracujemy jednak nad tymi niedociągnięciami, aby system był idealny – przyznaje Marcin Trocki.
STAG 500 DIS to niewątpliwie system autogaz będący odpowiedzią na rosnące potrzeby rynku motoryzacyjnego. Jest rewolucyjny w swojej prostocie, jednocześnie spełniając wymagania najbardziej zaawansowanych i nowoczesnych aut. Co więcej, rozwiązanie STAG 500 DIS może zostać w szybki sposób „przetransformowane” dostosowując się do innych, jeszcze nowszych zastosowań w branży automotive.
Komentarze (10)