Volvo Trucks i Shell zawarły porozumienie w sprawie popularyzacji skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności.
Bazując na opracowanym przez Volvo systemie spalania MethaneDiesel, w którym LNG stosowany jest do zasilania silników wysokoprężnych, oraz na wiedzy i inwestycjach infrastrukturalnych Shell w LNG, obie firmy postanowiły skoordynować swoje działania i rozpocząć aktywne działanie na rzecz popularyzacji LNG w sektorze transportowym.
- Shell jest kluczowym uczestnikiem tego rynku, my zaś jesteśmy jednym z czołowych producentów samochodów ciężarowych, który już wprowadził na rynek pojazd z energooszczędnym silnikiem gazowym – mówi Lennart Pilskog, dyrektor ds. public affairs w Volvo Trucks. - Wspólnie uważamy, że potrafimy usprawnić i przyspieszyć proces wdrażania LNG w sektorze transportowym, zarówno poprzez działania własne, jak i inspirowanie innych.
Obecnie gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) stosowany jest w autobusach miejskich i pojazdach ciężarowych o małej ładowności. Jednak transport długodystansowy wiąże się z koniecznością przewozu w pojeździe dużych ilości paliwa. W przypadku gazu jest to możliwe pod warunkiem zasilania silnika LNG, ponieważ (w porównaniu z gazem sprężonym) gaz w postaci skroplonej zajmuje mniejszą objętość.
Upowszechnieniu się LNG sprzyjać będzie także dystrybucja skroplonego biogazu (LBG), pozyskiwanego z surowców odnawialnych.
Komentarze (0)