Układ hamulcowy

Części i regeneracja

Układ hamulcowy

3 miesiące temu  13.04.2018, ~ Administrator   

Jak hamulce działają podczas rajdów?
Strona 1 z 5

Różne powierzchnie wymagają różnych układów hamulcowych i różnego stylu hamowania. Brembo wyjaśnia to wszystko w kilka minut!

- "Zwycięzca się cieszy, zwyciężony wyjaśnia" - mówi Julio Velasco, jeden z najsłynniejszych trenerów siatkówki na świecie. Jednak w Brembo, pomimo tego, że wygraliśmy wszystko podczas 2017 WRC, jesteśmy również gotowi na wyjaśnienia - mówią przedstawiciele Brembo.

Błoto vs asfalt: jakie zmiany czekają na hamulce podczas 2018 WRC?

Okazuje się, że hamulce Brembo to był niezbędny (choć niewystarczający) warunek wygrania poprzedniej edycji, zarówno rajdów WRC, jak i WRC 2. Warunek niezbędny, ponieważ zwycięzcy z roku 2017, zarówno w WRC, jak i w WRC 2 (Sébastien Ogier z ekipy M-Sport World Rally oraz Pontus Tidemand ze Skoda Motorsport), jechali z układami hamulcowymi Brembo.

Niewystarczający, ponieważ kilku innych kierowców, którzy również jechali z hamulcami Brembo musiało się zadowolić dalszymi pozycjami. Dla Brembo, wykorzystanie roku 2018 na świętowanie byłoby niezłą opcją. Zamiast tego zdecydowaliśmy się wyjaśnić w jaki sposób układy hamulcowe działają w dzisiejszych rajdach WRC, zarówno w błocie, jak i na asfalcie, jakie warunki są dla hamowania krytyczne, oraz które rajdy organizowane w nadchodzącym sezonie stanowią dla hamulców największe wyzwanie.

Rozwiązania techniczne

Ponieważ przepisy techniczne nie zmieniły się od 2017 r., również rozwiązania techniczne, jakie zapewnia Brembo nie zmieniły się znacznie. Niemniej jednak, prace rozwojowe pozwoliły nam udoskonalić kilka rozwiązań stosowanych podczas poprzednich mistrzostw.

Przepisy dopuszczają tarcze o średnicy 370 mm, ale tylko podczas wyścigów na asfalcie: aż do roku 2016 największa dopuszczalna średnica wynosiła 355 mm. Ogólnie rzecz biorąc, tarcze każdego pojazdu są wymieniane na koniec dnia, choć rajd mógłby z powodzeniem zostać zakończony z jednym kompletem. Jednak hamulce nie działałyby tak dobrze, ponieważ znaczne zużycie tych pojazdów powoduje zmianę szczeliny tarcz po zaledwie 150 km co oznacza, że układ hamulcowy jest mniej skuteczny, wolniej reaguje i jest zimny.

Z drugiej strony, zwiększenie mocy układu hamulcowego grozi wytworzeniem nadmiernych ilości ciepła. Aby to skompensować, producenci poprawili parametry przednich wlotów powietrza i opracowali niewidziane wcześniej tylne wloty powietrza: Brembo poinformowała poszczególne ekipy ile powietrza potrzeba do chłodzenia tarczy i zacisku.

Tagi: Brembo,

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Jak hamulce działają podczas rajdów?
Jak hamulce działają podczas rajdów?
Jak hamulce działają podczas rajdów?

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Ferodo 1 2 miesiące temu Może by autor tego artykułu przetłumaczył z polskiego na polski ? Bo poziom blablaniny jest żenujący. Trzeba było poprosić jakiegokolwiek zawodnika/mechanika o adjustację.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony