Układ hamulcowy

Części i regeneracja

Warto wiedzieć

Układ hamulcowy

ponad rok temu  02.10.2017, ~ Administrator   

Jak rozwiązać problem hałasujących hamulców?
Strona 2 z 2

- Zawsze sprawdzaj, czy montowane są odpowiednio dopasowane klocki i czy są właściwie umiejscowione w zacisku. Powinny łatwo wchodzić w klamry, tak aby unikać stałego kontaktu z tarczami.

- Nigdy nie używaj zacisków na przewodach hamulcowych. Przewody zbudowane są z wielu warstw plecionki, co zapewnia im wytrzymałość. Mogą zostać w ten sposób uszkodzone lub zgniecione, co może doprowadzić do problemów hydraulicznych, takich jak zatkanie lub wycieki płynu.

- Nigdy nie używaj smarów na bazie olejów mineralnych do uszczelek gumowych. To spowoduje, że uszczelki spuchną.

- W niektórych przypadkach konieczna będzie wymiana tarcz i/lub klocków. Instrukcje instalacji krok po kroku znajdują się w przygotowanym przez firmę Delphi filmiku instruktażowym.

Rozwiązania eliminujące hałas proponowane przez firmę Delphi

Jednym z najlepszych sposobów na zapobieganie powstawaniu hałasu z hamulców jest oczywiście używanie klocków hamulcowych o jakości dorównującej jakości wyposażenia oryginalnego – jedną z głównych przyczyn hałasu są złej jakości klocki hamulcowe. W ostatnich latach zapotrzebowanie na wyższe osiągi nowoczesnych samochodów przy zredukowanej wadze doprowadziło do wprowadzenia istotnych zmian materiałów ciernych, skutkujących szerszym stosowaniem dodatkowych procesów przeciwdziałających wibracjom.

W odróżnieniu od innych producentów na rynku posprzedażowym, każdy klocek hamulcowy firmy Delphi wyprodukowany jest z użyciem technologii warstwy spodniej stosowanej w wyposażeniu oryginalnym. 3-milimetrowa warstwa zmodyfikowanego, absorbującego hałas materiału ciernego redukuje występowanie hałasu powyżej 70 db o 83%. Działa również jako warstwa izolująca termicznie i wzmacniająca klocek.

Klocki firmy Delphi posiadają też fazowanie oraz płytki tłumiące drgania zgodne ze standardem OE. Montowane w taki sam sposób, jak w częściach oryginalnych, podkładki te składają się z kilku warstw wykonanych z różnego rodzaju materiałów tłumiących hałas. Każda z nich została starannie dopracowana przez inżynierów w celu zagwarantowania, że wydobyte zostaną z niej jej najlepsze cechy. Materiał jest starannie dobierany, a następnie montowany mechanicznie, za pomocą klamer i/lub łączony na gorąco, dzięki czemu zwiększają się jego właściwości wygłuszające.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 6

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 3
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Egon Olsen 2 ponad rok temu Szkoda, że artykuł nie traktuje o tym co naprawdę istotne: - pomiar bicia tarczy po jej zamontowaniu - pomiar bicia samej piasty - zakaz smarowania piasty przez założeniem nowej tarczy - zakaz dokręcania tarcz pneumatem itd...
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ junak99 1 ponad rok temuocena: 67%  W mojej furze pomogła wymiana na klocki w jakości oe z delphi. Jeździ sie cichutko i nie ma problemow z hamowaniem. Znajomy kupił jakieś najtańsze i mówi że tragedia i musi co innego założyć bo na tych sie normalnie boi jeździc
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony