Układ hamulcowy

Układ hamulcowy

ponad rok temu  13.02.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Klocki hamulcowe Delphi Technologies w testach porównawczych

Firma Delphi Technologies udostępniła niedawno swoje klocki hamulcowe do testów porównawczych z produktami OE oraz częściami czterech innych czołowych producentów. Do testów posłużył VW Touareg II z silnikiem V6 TDI — pojazd wyższej klasy, zbudowany na platformie modeli Porsche Cayenne i Audi Q7. Klocki Delphi Technologies pokonały cztery marki z rynku części zamiennych, zapewniając skuteczniejsze hamowanie i lepszą kontrolę nawet w wysokich temperaturach. Ich uniwersalność oraz wydajność potwierdziły dodatkowo cicha praca i mniejsze zużycie okładziny ciernej. Równie imponujące wyniki udało się uzyskać podczas wcześniejszych testów na modelu VW Passat z silnikiem 2.0 TSI.

Wraz ze wzrostem mocy silnika, a tym samym możliwością rozwijania znacznych prędkości, zwiększają się wymagania wobec układu hamulcowego. Rośnie też ryzyko zjawiska zanikania siły hamowania, które jest jednym z kluczowych wyzwań związanych z hamowaniem w pojazdach klasy premium. Aby odtworzyć odpowiednie warunki pracy, hamowanie awaryjne przeprowadzano w pięciu różnych temperaturach roboczych — od 50°C do 400°C. Przy prędkości 170 km/h, w każdym teście pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się szybciej niż pojazdy wyposażone w klocki innych producentów z rynku części zamiennych. Należy podkreślić, że hamowanie odbywało się pod pełną kontrolą i zanotowano niewielkie różnice w wydajności przy różnych temperaturach. W temperaturze 50°C do pełnego zatrzymania wystarczyło 114 metrów, a przy 400°C — zaledwie dwa metry więcej. Oznacza to, że klocki Delphi Technologies bardzo dobrze zachowują się pod względem stabilności termicznej i pracują z pełną wydajnością, niezależnie od temperatury.

Wyniki te wyraźnie kontrastują z osiągami konkurentów. W przypadku dwóch z nich droga hamowania była znacznie dłuższa, a efekt pogłębiał się wraz ze wzrostem temperatury. Przykładowo, przy 400°C pojazd z klockami Delphi Technologies zatrzymał się trzy metry przed najlepszym konkurentem, 17 metrów przed kolejnym oraz kolejno 52 i 56 metrów przed uplasowanymi na miejscach trzecim i czwartym. W przypadku ostatniego różnica w drodze hamowania w testach przy temperaturze 400°C i 50°C wyniosła aż 37 metrów. Warto nadmienić, że gdy pojazd wyposażony w produkty Delphi Technologies całkowicie się zatrzymał, samochody z ostatnich miejsc nadal poruszały się z prędkością ponad 87 km/h, co w warunkach drogowych stwarza duże zagrożenie.

„Stawiamy bezpieczeństwo na pierwszym miejscu, dlatego zawsze dobieramy najlepsze materiały cierne do naszych klocków hamulcowych. W przypadku pojazdów klasy premium oznacza to formułę, która zapewni wysoki i stabilny współczynnik hamowania, a tym samym optymalne zatrzymywanie i kontrolę nad samochodem. Pozwala ona również utrzymać w ryzach większą energię generowaną podczas hamowania przy wysokiej prędkości. Testy wykazały, że w przeciwieństwie do niektórych marek, nasze klocki hamulcowe zapewniają siłę hamowania i kontrolę na poziomie OE, przy minimalnym obniżeniu ich właściwości” – mówi Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu, produktów i strategii dla rynku części zamiennych Delphi Technologies.

Niezwykle ważne jest również to, aby montowane klocki nie generowały dużego hałasu. Firmie Delphi Technologies udało się po raz kolejny wykazać, że jej klocki hamulcowe to jedne z najcichszych produktów na rynku. Co ważne, generują hałas przekraczający 70 dB tylko w niektórych warunkach, dzięki czemu pracują nawet ciszej niż produkty OE. Klocki hamulcowe wykazały natężenie dźwięku na poziomie 9,0 w skali, w której 7 lub mniej to „dźwięk słyszalny”, a 10 oznacza „ciszę”.

„Zwroty związane z piszczeniem klocków to problem znany wielu warsztatom, dlatego wszystkie nasze produkty są wyposażone w sprawdzone elementy wyciszające, takie jak warstwa podkładowa OE, sfazowania i specjalna technologia podkładu. W pełni spełniają one swoje zadanie, zapewniając niższy poziomu hałasu nawet w porównaniu do produktów OE” - kontynuuje Fryer.

Równie dobrze prezentują się wyniki badań dotyczące zużycia klocków hamulcowych Delphi Technologies. Hamowane najczęściej są koła osi przedniej, w przypadku której zanotowano zużycie o 0,1 mm mniejsze w porównaniu do najbliższego produktu konkurencyjnego oraz o 1 mm mniejsze w porównaniu do tego, który wypadł najsłabiej. Badanie przeprowadzono po 2140 zatrzymaniach przy różnych prędkościach oraz w warunkach różnego nacisku. Klocki zamontowane na kołach osi tylnej wykazały podobne rezultaty. Klocki hamulcowe Delphi Technologies znacznie ograniczyły również zużycie tarcz hamulcowych zarówno na kołach z przodu jak i z tyłu.

„Niekiedy, wybierając klocki hamulcowe jesteśmy zmuszani do kompromisów. Na przykład decydujemy się na klocki o doskonałej sile hamowania kosztem szybszego zużycia. Z kolei trwalsze klocki mogą generować większy hałas. W przypadku Delphi Technologies jest zupełnie inaczej. W Volkswagenie Touaregu nasze produkty umożliwiły osiągnięcie idealnej równowagi między poziomem hałasu, zużyciem i skutecznością hamowania, spełniając zarazem dodatkowe wymagania związane z pojazdami klasy premium. Właśnie dlatego są to wysokiej jakości klocki hamulcowe, które kierowcy i mechanicy mogą stosować ze świadomością, że sprawdzą się one w każdych warunkach”, podsumowuje Fryer.

GALERIA ZDJĘĆ

Klocki hamulcowe Delphi Technologies w testach porównawczych
Klocki hamulcowe Delphi Technologies w testach porównawczych
Klocki hamulcowe Delphi Technologies w testach porównawczych

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony