ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Układ hamulcowy

Warto wiedzieć

Wydarzenia

Układ hamulcowy

29 dni temu  18.06.2019, ~ Administrator   

Lumag na dużej konferencji dot. układów hamulcowych
Strona 1 z 2

Międzynarodowa konferencja „EuroBrake” jest największym w Europie wydarzeniem dedykowanym technologii hamowania i materiałom ciernym. Na tegoroczną edycję tej imprezy, zjechało do Drezna ponad 1200 specjalistów z całego świata – inżynierów, naukowców, pracowników akademickich – którzy wymieniali się pomysłami, wiedzą, nowymi rozwiązaniami, jakie pojawiają się w technologii hamulcowej.

Wśród ponad stu prezentacji najważniejszych producentów z branży, swoje wystąpienie mieli także specjaliści polskiej spółki Lumag z Budzynia, która od dawna mocno inwestuje w rozwój własnych produktów. Lumag zaprezentował się w Dreźnie w potrójnej roli. Nie tylko przedstawił swoje badania, ale również był sponsorem kongresu i wystawcą na wystawie technicznej, na której prezentowało się ponad stu wystawców, pokazujących swoje produkty, usługi i możliwości techniczne. 

Obecność i prezentacja na „EuroBrake” są o tyle prestiżowe, że to wydarzenie, na którym w jedynym miejscu spotykają się przedstawiciele nauki i przemysłu.

Oprócz uczelni technicznych, instytutów badawczych oraz niezależnych ekspertów z branży hamulcowej, do Drezna przyjechały firmy produkcyjne, które prezentowały opracowania dotyczące układów hamulcowych, tarcz, zacisków, badań na pojeździe, badań laboratoryjnych czy sprzętu do produkcji albo urządzeń do testowania. Wśród zauważalnych, nowych trendów w branży należy odnotować, że coraz więcej uwagi poświęca się kwestii ograniczenia emisji pyłów (pomiaru i symulacji generowania cząstek pochodzących ze zużycia pary ciernej o bardzo małych wymiarach), powstających w procesie hamowania. Co jest nie tylko wymogiem proekologicznym, ale wynika również z nowych rozwiązań stosowanych w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Przedstawiano koncepcje tarcz hamulcowych z innowacyjnych i alternatywnych materiałów dla – obecnie szeroko stosowanego – żeliwa szarego, m.in. stopów aluminium. Tarcze takie mogą stanowić dobre rozwiązanie dla samochodów elektrycznych, których hamulce będą mniej obciążone niż w samochodach z silnikami cieplnymi. Są bardzo odporne na korozję i zużycie, chociaż mniej na obciążenia mechaniczne i termiczne. 

Prezentacje na kongresie „EuroBrake 2019” dotyczyły bardzo zróżnicowanej tematyki, ale wszystkie stały na bardzo wysokim poziomie. Wiele z nich dotyczyło wirtualnego modelowania różnych elementów hamulca: m.in. badano wpływ parametrów geometrycznych tarczy hamulcowej na jej częstotliwości drgań własnych, a więc – pośrednio – także na piski. Niektóre prace dotyczyły symulacji właściwości dynamicznych hamulca i były one często poparte weryfikacjami eksperymentalnymi. Została też przedstawiona koncepcja zoptymalizowanego zacisku Formuły 1 i lekkiego hamulca pływającego.

Tagi: EuroBrake, Lumag,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony