Układ hamulcowy

Układ hamulcowy i zawieszenie

ponad rok temu  30.01.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Meyle: nowe mieszanki okładzin ciernych dla okładzin hamulcowych

Ogólnie obowiązuje zasada: im bardziej sportowa jest okładzina, tym wykazuje mniejsze tendencje do skrzypienia. Wprowadzając na rynek okładziny hamulcowe MEYLE-PD „next generation”, hamburski producent robi krok naprzód i ogranicza do minimum emisję hałasu w swoich okładzinach ukierunkowanych na wydajność. W porównaniu z wersją poprzednią pod względem technicznym udoskonalono łącznie 350 okładzin hamulcowych MEYLE-PD do samochodów osobowych.

Występujące drgania i wibracje sąsiadujących komponentów oraz tarcz hamulcowych mogą prowadzić do emisji dźwięków przez hamulce i do skrzypienia. Zwłaszcza okładziny hamulcowe ukierunkowane na wydajność – ze względu na ich twardość – wykazują tendencję do emisji dźwięków lub „skrzypienia”. Ten rodzaj emisji dźwięków należy skompensować za pomocą okładziny hamulcowej w formie bezpośredniego połączenia z tarczą hamulcową. Z tego względu hamburski producent MEYLE poświęcił temu zagadnieniu szczególną uwagę i zainwestował dużo czasu w opracowanie okładzin hamulcowych ukierunkowanych na wydajność i emitujących jednocześnie niewiele dźwięków.

Ponadto okładziny hamulcowe dostosowane indywidualnie do odpowiednich klas pojazdów zostały jeszcze raz udoskonalone w licznych testach i próbach jazdy.

Czynniki, które mają wpływ na powstawanie nieprzyjemnych dźwięków, są różnorodne. Na część z nich możemy wpłynąć bezpośrednio, dlatego poświęciliśmy im szczególną uwagę”, wyjaśnia Stefan Bachmann, kierownik zespołu produktowego MEYLE zajmującego się hamulcami. „Mój zespół zainwestował wiele czasu i wysiłku, aby móc zaoferować ambitnym kierowcom okładziny hamulcowe umożliwiające ukierunkowaną na wydajność, sportową jazdę, które jednocześnie nie emitują niemal żadnych dźwięków – możliwie najlepsze połączenie!

Oprócz udoskonalonej mieszanki okładzin ciernych dostosowano także wzornictwo okładzin hamulcowych. Ukosy (chamfer) i rowki (tzw. sloty) okładziny ciernej są optymalnie ukierunkowane pod kątem różnych pojazdów – dodatkowo nowe okładziny hamulcowe MEYLE PD przekonują tzw. shimami, które bardzo dobrze eliminują wibracje i w ten sposób jeszcze bardziej minimalizują powstawanie dźwięków.

Skuteczność hamowania zależy w dużej mierze od czasu docierania hamulca, czyli zestrojenia okładziny i tarczy hamulcowej. W celu skrócenia czasu docierania hamulca stosuje się w produkcji, zależnie od materiału ciernego, dwie metody: tzw. scorching (obróbka cieplna powierzchniowa) lub pokrycie powierzchni okładziny hamulcowej specjalną powłoką, która zapewnia krótszy czas docierania hamulca i typową dla produktów MEYLE-PD skuteczność już od pierwszego hamowania.

MEYLE jako producent bardzo poważnie traktuje swoją odpowiedzialność: wszystkie okładziny hamulcowe MEYLE-PD są nie tylko sprawdzone i certyfikowane według standardów jakościowych ECE R 90, lecz nawet przewyższają te wymagania w ramach ustawowego dopuszczenia. Również okładziny hamulcowe MEYLE-PD o zmienionym wzornictwie muszą bez uszczerbku sprostać licznym procesom hamowania w codziennych i ekstremalnych sytuacjach. Ponadto okładziny MEYLE PD zostały sprawdzone przez zewnętrzny, niezależny instytut w porównaniu z produktami konkurencji i potwierdziły wydajność przy zachowaniu niskiej emisji dźwięków i długotrwałości.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony