Układ hamulcowy

Układ hamulcowy

Artykuł sponsorowany

ponad rok temu  24.07.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Miedziane przewody hamulcowe. Potwierdzamy fakty, obalamy mity
Strona 2 z 2

1. Miedziane przewody hamulcowe są odporniejsze na warunki atmosferyczne niż stalowe
Pod wpływem np. wilgoci czy działania soli drogowej powierzchnia przewodów miedzianych utlenia się. Powstały w ten sposób nalot tworzy warstwę ochronną, która zabezpiecza je przed dalszą korozją.

2. Miedziane przewody hamulcowe są łatwiejsze w montażu
Mechanicy, którzy korzystają z przewodów miedzianych, podkreślają, że są one łatwiejsze w montażu od przewodów stalowych. Miedź jest bardziej plastyczna, dzięki czemu przewody z tego materiału mogą być poddawane wielokrotnemu kształtowaniu w celu lepszego dopasowania.

3. Stalowe przewody hamulcowe można zastąpić miedzianymi
Powtórzmy to raz jeszcze: miedziane przewody są pełnoprawnym zamiennikiem przewodów stalowych pod warunkiem spełnienia wszystkich wymienionych aspektów i wymogów technicznych – na terenie Polski. Jeżeli dokonujemy napraw w samochodach spoza Polski, należy zweryfikować przepisy z kraju, w którym zarejestrowany jest pojazd. Wystarczy nie lekceważyć opisanych kwestii i zwracać uwagę na to, co się kupuje.

– Wszystkie przewody, rurki i złączki naszej produkcji wytwarzane są z zachowaniem standardów i wymogów, jakie stawiane są tym elementom – podkreśla wiceprezes Przedsiębiorstwa WP

Na co zwrócić uwagę, kupując miedziane przewody hamulcowe?

  • Średnica zewnętrzna przewodu miedzianego powinna wynosić 4,75 mm.
  • Ścianka przewodu nie może być mniejsza niż 0,9 mm.
  • Należy sprawdzić, czy producent ma certyfikaty świadczące o jakości.
  • Należy zweryfikować, czy przewody są odpowiednio oznaczone (np. nadruk komputerowy na całej długość, gdzie mieści się nazwa firmy, numer partii producenta itp.).

Oprac.
Przedsiębiorstwo WP

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Wiseman 1 ponad rok temuocena: 0%  Gratuluję dowolnej interpretacji p.4 na stronie pierwszej i p. 3 na stronie drugiej. W układach z ABS i ESP zamiana przewodów oryginalnych metalowych na miedziane jest zmianą konstrukcji układu hamulcowego i jest czynem zabronionym a w przypadku wypadku może też być czynem podlegającym KK ! Proszę odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego oryginalne przewody hamulcowe nie są wykonane z miedzi ?
    oceń komentarz 0 1 zgłoś do moderacji
do góry strony