Brembo, światowy lider i uznany innowator w technologii hamulców, wybrane partnerem dla nowego Chevroleta Corvette ZR1 2019, który zadebiutował w Ameryce Północnej podczas ostatnich targów Los Angeles Auto Show.
Wyjątkowy układ karbonowo-ceramicznych hamulców Brembo został stworzony w celu dotrzymania kroku ulepszonym osiągom nowej ZR1. Choć gabaryty sztywnych zacisków aluminiowych nie zmieniły się od czasów Z07, tarcze hamulcowe oraz materiały cierne zostały ulepszone, tak aby podnieść współczynnik tarcia i dostosować się do ulepszonych osiągów pojazdu.
Przednie tarcze karbonowo-ceramiczne są produkowane z zastosowaniem specjalnej obróbki cieplnej, tak aby zwiększyć ich wytrzymałość w najwyższych temperaturach oraz poprawić odprowadzanie ciepła podczas jazdy w ekstremalnych warunkach. Przednie i tylne klocki hamulcowe są wykonane z nowych materiałów wyprodukowanych w oparciu o wytyczne Działu R&D Brembo, opracowane w celu zapewnienia większej mocy hamowania i mniejszego zużycia klocków w najbardziej wymagających i surowych warunkach.
"Jesteśmy bardzo podekscytowani nową Corvette ZR1 2019 - powiedział Dan Sandberg, Prezes Zarządu i CEO spółki Brembo North America. - Kiedy masz moc 755 koni w zwykłym samochodzie testowanym na torze, rodzi się wiele wymogów w związku z układem hamulcowym. Musi się sprawdzić zarówno podczas zawodów w Sebring, jak i spokojnie zahamować podczas jazdy po Main Street.
Układ hamulcowy Brembo dla ZR1 składa się z przednich, 6-tłoczkowych zacisków monoblokowych i tarcz karbonowo-ceramicznych o wymiarach 394 mm x 36 mm, z tyłu mamy natomiast zaciski 4-tłoczkowe monoblokowe i dwuczęściowe tarcze 390 mm x 32 mm; również tutaj są one karbonowo-ceramiczne.
Chevrolet zadebiutował z nowymi, pomarańczowymi zaciskami. Teraz, zamawiając swoją nową ZR1, konsument może wybrać spośród sześciu różnych kolorów zacisków (czarny, czerwony, żółty, szary, niebieski i pomarańczowy).
Hamulce Brembo są montowane również w Corvette Z06, Corvette Grand Sport i Corvette Stingray.
Komentarze (0)